Piata distributiei de FMCG pierde inca un jucator. Agroalim isi inchide operatiunile

Dupa ce a inchis spre finalul anului trecut mai multe depozite pe care le detine in tara, unul dintre cei mai vechi distribuitori de bunuri de larg consum de pe piata romaneasca, Agroalim Distribution, detinuta de grupul american Smithfield Group, isi inchide operatiunile. Compania a pus la punct un plan de restructurare ce se va incheia in aprilie 2016, angajatii fiind anuntati la inceputul acestei saptamani cu privire la decizia de incetare a activitatii. Pana la acest moment, conducerea Agroalim nu a putut fi contactata pentru mai multe detalii cu privire la acest exit.
Incepand cu anul 2012, afacerile Agroalim Distribution au intrat pe o panta descendenta, ajungand in 2014 la o cifra de afaceri de 116,2 milioane de lei, in conditiile in care cativa ani la rand au trecut pragul de 200 de milioane de lei. Din pacate, pe langa scaderea cifrei de afaceri, compania a continuat sa inregistreze pierderi, a caror valoare, desi s-a mai diminuat in 2014, a depasit 11 milioane de lei. In ceea ce priveste numarul de angajati, datele disponibile la Ministerul de Finante arata ca acesta a scazut in ultimii sase ani aproape la jumatate, respectiv de la 419 in 2009 la 230 la finalul lui 2014.

Agroalim este unul dintre cei mai vechi distribuitori autohtoni de produse alimentare, fiind infiintat in 1991, ca o afacere de familie, initial cu activitate de import si distributie de produse alimentare de baza, in timp focalizandu-se pe produse congelate, precum si pe produse proaspete si ambientale. In 2005, grupul american Smithfield, unul dintre cei mai mari procesatori de carne din lume, a achizitionat 50% din actiunile sale, urmand ca in 2009 sa preia controlul in intregime.
agroalim CA
Portofoliul sau include branduri precum: Animex, Vestey Food, Brasil Foods, Convenience, Saga Food, Gall Food, Safir, BonaAvis, Animex, Penasul, Frosta, Anova, Nordic Seafood, TahamiFish, Froconsur, Viciunai Group, Hortex, Frigorifer, Darta, Aviko, LambWeston, Erlenbacher, Panovia, Alfa, Lantmannen, FrieslandCampina, Uhrenholt, Unilever, Lutece, Service Bund. Agroalim acoperea circa 4.000 de puncte de vanzare din intreaga tara.
Cele mai mari 20 de companii de distributie de produse FMCG de pe piata romaneasca au inregistrat in 2014 o cifra de afaceri cumulata de circa 5,8 miliarde de lei, primele trei raportand o cifra de peste 500 milioane lei fiecare pentru anul financiar mentionat. Conform datelor financiare publicate de Ministerul de Finante, urmatorii cinci distribuitori cuprinsi in top au inregistrat cifre de afaceri ce depasesc pragul de 300 milioane de lei. Din cele 20 de companii, doar patru au inregistrat o scadere a cifrei de afaceri in 2014 fata de 2013, in timp ce in cazul uneia, cifra de afaceri a ramas constanta.

Articolul precedentAuchan extinde seria magazinelor de imbracaminte In extenso by Auchan
Articolul următorMega Image deschide primul sau magazin din acest an
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.