Peste 130 de participanți la cea mai recentă ediție a Private Label Innovation Show

Peste 130 de participanți au fost prezenți la ediția a VIII-a a evenimentului Private Label Innovation Show 2019, organizată de Modern Buyer la București, pe 26 septembrie 2019. În prima parte a conferinței am prezentat performanța mărcilor proprii în România, dar și în alte piețe europene, bazându-ne pe datele de piață și pe exemplele oferite de speakerii-invitați.


În deschiderea conferinței, Maria Hurduc, Business Unit Manager al Modern Buyer a explicat de ce popularitatea mărcilor proprii în rândul consumatorilor din Europa rămâne enormă și a arătat că în 17 țări din Europa, cota de piață a mărcilor proprii se situează la peste 30%, potrivit anuarului „PLMA International Private Label”.

Spania, Elveția și Marea Britanie conduc în topul țărilor cu cele mai mari cote de piață ale mărcilor proprii (cotă de piață de aproape 50%).

În cea mai mare economie a Europei, Germania, cota de piață a mărcilor proprii este de 45%. În Marea Britanie, în condițiile în care supermarketurile investesc în programele lor de mărci proprii, pentru a face față concurenței cu discounterii, cota de piață a atins 47%.

În Scandinavia, s-au înregistrat creșteri în Suedia, Norvegia și Finlanda, cu cote de piață ale mărcilor proprii, în toate cele trei țări, de peste 30%. Cea mai mare creștere în țările nordice este de 1 punct procentual, în Norvegia.

Mărcile proprii au avut o cotă de piață de peste 30% în patru țări din Europa Centrală și de Est – Polonia, Ungaria, Cehia și Slovacia – conduse de Ungaria cu 34%. Cota de piață a mărcilor proprii rămâne la peste 40% în Austria, a mai spus Maria Hurduc în încheiere.

Romina Ardelean Consultant, Consumer panel services, GfK România, reprezentanta GfK a arătat care este evoluția PL în România, comparativ cu alte piețe europene și a identificat acele categorii “mai vulnerabile la fenomenul numit PL”.

Romina a făcut o prezentare a evoluției pieței de FMCG din România din perspectiva consumului privat – value trends, channel trends, macro category trends etc.
Rezultatele prezentate sunt obţinute prin intermediul Panelului de Gospodării, un studiuu continuu de monitorizare a comportamentului de cumpărare prin scanarea produselor de tip FMCG achiziţionate pentru consumul casnic. Eşantionul de familii este reprezentativ naţional, atât urban, cât şi rural. Panelul de Gospodarii al GfK România are un istoric de peste 20 de ani în România.

În prezentarea sa, Giorgiana Jelescu, Managing Director România, NSF International a vorbit despre asistența pe care o poate oferi compania pe care o reprezintă în managementul ciclului de viață al produselor private label. Ea a exemplificat ce măsuri pot fi aplicate pentru a asigura succesul produselor marcă proprie, încă din momentul deciziei de proiectare a acestora.

Alina Horgea – Manager Tranziție alimentară și Mărci Proprii al Carrefour – vine la Private Label Innovation Show 2019 a amintit că ne aflăm un an de când grupul Carrefour a lansat și în România programul „Act for Food” pentru a-și susține obiectivul de a deveni lider mondial în tranziția alimentară pentru toţi. Carrefour România a dezvoltat „Act for Food” prin patru arii: produse BIO, Mărci proprii, Filierele Calității și Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști.

Pentru că “Tranziția alimentară este inima planului de transformare Carrefour”, Alina a prezentat acele acțiuni concrete întreprinse de retailer pentru ca toți să mâncăm mai bine.

În prezentarea sa, Remy Medina, French Partner IPLC Europe a răspuns întrebării “Cum creezi reputație și diferențiere pentru marca ta proprie”. El a făcut trecerea spre partea a II-a a conferinței, în care invitații Moder Buyer au vorbit despre elementele care creează diferențiere pentru mărcile proprii și de ce nu, chiar reputație.

Nuno Ferreira, Head of Romania, Daymon, a susținut o prezentare despre modul în care evoluează mărcile proprii în Europa și a oferit exemple despre unele inovații care și-au făcut loc pe piața de retail europeană în 2019, prin intermediul unor mărci proprii.

Philip Wirsen, Marketing Services Manager al Tetra Pak pentru Europa și Asia Centrală a prezentat modul în care ambalajele pot să genereze o agendă concretă de sustenabilitate pentru private labels.

Philip a abordat ultimele tendințe în materie de sustenabilitate la nivel global și modalitățile prin care ambalajele joacă un rol important în această direcție.

Adrian Costean, Private Label Manager at Profi Rom Food a anunțat că Profi își revizuiește partea de strategie pe mărci proprii, iar în perioada actuală, proiectele de private label sunt accelerate. Întreg sortimentul, din toate categoriile trec printr-o revizuire. Adrian a prezentat audienței motivația pentru care retailerul a ales să dezvolte zona de private label anul acesta, modul în care aceasta se redefinește și migrează către un segment calitativ superior, precum și categoriile care trec prin acest proces.


Bogdan Buzu-Vasilache, Managing Director Balkanica Distral, a preznetat unul din cele mai importante proiecte ale companiei, brandul “Tradiţii Româneşti”.

Grupul de firme pe care îl reprezintă, Balkanica Distral, distribuitor de produse FMCG în diverse pieţe europene şi operator de retail în Spania, a dezvoltat în ultimii ani mai multe branduri private, colaborând cu zeci de producători români şi străini din diverse categorii de produse.

Sub brandul Tradiții românești, Balkanica a murături, mezeluri, condimente, mixuri pentru grătar, lactate ş.a. Dar să îl lăsăm pe Bogdan să ne spună mai multe despre acest brand de distribuitor.

Echipa Modern Buyer adresează mulțumiri lanțurilor de retail: Auchan, Cora, Carrefour, Kaufland, Profi, Selgros Cash&carry, Metro Cash&Carry care și-au delegat reprezentanții la eveniment.

Mulțumiri partenerilor noștri strategici: Döhler, NSF International, Tetra Pak.
Calde mulțumiri și expozanților cu stand, companiile: Ati Cream, Chep, Dunapack, Luna Solai, Grande Dolceria, Ocean Fish, Pattiseries Gourmandes, Sole Mizo, Smithfield.