Perspectiva Nestlé pentru 2021: Creștere continuă a vânzărilor organice către o rată medie de o singură cifră

Compania Nestlé își propune o creștere continuă a vânzărilor organice către o rată medie de o singură cifră (4%), în 2021. Grupul a raportat la nivel global o creștere organică de 3,6% în 2020, cu o creștere internă reală (RIG) de 3,2% și pricing de 0,4%. Creșterea a fost susținută de avântul înregistrat pe continentul american de Purina PetCare și Nestlé Health Science, arată raportul financiar la nivel de grup pentru anul 2020, al companiei multinaționale.

Schimbul valutar a redus vânzările cu 7,9% din cauza aprecierii continue a francului elvețian față de majoritatea monedelor. Reducerea investițiilor a avut un impact negativ de 4,6% asupra vânzărilor. Prin urmare, vânzările totale raportate au scăzut cu 8,9%, până la 84,3 miliarde CHF (în comparație cu 92,6 miliarde CHF în 2019).

Zona EMENA a înregistrat cea mai bună creștere organică din ultimii cinci ani. Fiecare regiune a cunoscut o creștere pozitivă pe scară largă, cu un impuls puternic în Rusia, Germania, Marea Britanie și Israel.

Zona EMENA a avut câștiguri ale cotei de piață, generate de hrana pentru animale de companie, de cafeaua porționată și solubilă, precum și de produsele alimentare vegetariene și cele pe bază de plante precum Garden Gourmet. Creșterea organică a atins 2,9%, cu o creștere internă reală (RIG) de 3,3% și un pricing de -0,4.

„Am înregistrat progrese semnificative în transformarea portofoliului nostru, am continuat să dezvoltăm Nestlé Health Science într-o entitate puternică în domeniul științei nutriționale și ne-am extins prezența în comerțul de tip B2C.”, a declarat Mark Schneider, CEO Nestlé.

Câștigurile per acțiune au crescut cu 3,5% în monedă constantă și au scăzut cu 4,5% pe durata intervalului de raportare, până la 4,21 CHF. Câștigurile per acțiune au rămas neschimbate pe durata intervalului de raportare, la 4,30 CHF. Fluxul suplimentar de numerar a fost de 10,2 miliarde CHF. Randamentul capitalului investit a crescut cu 240 de puncte de bază, până la 14,7%.


Consiliul de administrație a propus o creștere a dividendelor cu 5 centime la 2,75 CHF per acțiune, marcând 26 de ani consecutivi de creștere a dividendelor. În total, pe parcursul anului 2020, au fost plătite către acționari 14,5 miliarde CHF sub formă de dividende și răscumpărări de acțiuni.

Și în România, Nestlé a raportat o creștere organică de 3,5% în 2020

În România, rezultatele financiare pentru anul 2020 au fost în linie cu cele obținute la nivel global și de zonă, cu o creștere organică de 3,5% susținută de complexitatea portofoliului pe piața locală.

„Reziliența businessului Nestlé este dată de portofoliul nostru variat care a permis compensarea scăderii înregistrate de divizia out-of-home, permițându-ne o creștere organică de 3,5%, în același registru cu rezultatele globale și EMENA. În 2021 vom continua să investim prin lansări de produse și surprize la aniversarea de 25 de ani în România”, a declarat Leszek Wacirz, Country Manager Nestlé România.

Leszek Wacirz, Country Manager Nestlé România

Gătitul în familie ca urmare a restricțiilor impuse și produsele inovatoare lansate pe piața locală (bazele de mâncăruri Maggi Marketplace – cuburi bio și baze pentru mâncăruri în format lichid) au dus la o evoluție pozitivă în cazul produselor alimentare, precum și cea mai mare creștere în România pentru această categorie de la intrarea pe piață.

Principalele categorii care au înregistrat o evoluție bună în 2020 au fost: mâncarea pentru animale de companie (Purina Petcare), categoria de cafea, în special cafea porționată pentru consum acasă (Nespresso, NDG, Starbucks), precum și categoria Nestle Health Science cu Optifibre ca inovație pe piață.


Compania Nestlé a realizat în 2020 progrese semnificative în transformarea portofoliului, cedând diviziile Yinlu de producție de lapte de arahide și terci de orez din China și acceptând să vândă brandurile sale regionale de apă de izvor, divizia de apă purificată și serviciul de livrare a băuturilor din SUA și Canada. Din 2017 până în prezent, rotația portofoliului se ridică la aproximativ 18% din totalul vânzărilor din 2017.

Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume. Este prezentă în 189 de țări. Cele peste 2.000 de branduri ale Nestlé includ nume emblematice precum Nescafé, Nespresso, Maggi și Nido. Performanța companiei este susținută de strategia Nutrition, Health and Wellness. Sediul principal al Nestlé se află în Vevey, Elveția, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de ani.


*Raportarea financiară actuală se supune normelor și standardelor financiare internaționale, la nivel de grup.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here