Nestlé România – creștere de 7,2 % în S1 2024

Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, prezentă în 189 de țări, și cu peste 300.000 de angajați

Grupul Nestlé raportează vânzările pe primele șase luni ale anului 2024 și anunță o creștere organică de 2,1%. Ca perspective pentru întregul an 2024, compania se așteptă la o creștere organică a vânzărilor de cel puțin 3%. Nestlé România a crescut în vânzări cu 7,2% față de perioada similară a anului 2023.

„Suntem bucuroși să anunțăm rezultatele financiare pentru prima jumătate a anului ale Nestlé România, reușind să obținem o creștere solidă de 7,2%. Acest rezultat reflectă concentrarea echipei noastre de a furniza produse de înaltă calitate și de a satisface nevoile în continuă evoluție ale consumatorilor noștri.”, a declarat Silvia Sticlea, Country Manager, Nestlé România.

„Privind înainte, suntem încrezători în capacitatea noastră de a continua pe aceeași traiectorie, pentru a obține al unsprezecelea an consecutiv de creștere pentru Nestlé România. Doresc să mulțumesc încă o dată întregii echipe pentru eforturile depuse în fiecare zi, pentru angajamentul neobosit și pentru impactul pozitiv adus în societate”, a mai spus Silvia Sticlea Country Manager, Nestlé România.

Creșterea internă reală (RIG) la nivel de grup este de 0,1% pentru prima jumătate a anului și 2,2% pentru al doilea trimestru, cu un pricing de 2%. Se înregistrează îmbunătățiri în toate Zonele și categoriile. Vânzările totale raportate sunt de 45,0 miliarde CHF (-2,7%), cu un impact al schimbului valutar de -4,4%.

„Am revenit la o creștere internă reală pozitivă. Creșterea volumelor și abordarea portofoliului prezintă îmbunătățiri la nivel de Grup. Nestlé Health Science se redresează conform planului și este pregătită pentru un semestru al doilea puternic. Pentru restul anului, vom continua să accelerăm creșterea RIG prin lansarea de inovații care răspund tendințelor și nevoilor consumatorilor și prin dezvoltarea continuă a brandurilor iconice. În același timp, am văzut că pricing-ul a scăzut mai repede decât previzionam. Prin urmare, considerăm că este prudent să ne ajustăm previziunile pentru acest an, creșterea organică a vânzărilor fiind acum așteptată să fie de cel puțin 3%”., a comentat Mark Schneider, CEO Nestlé.

Zona Europa: 4,5% creștere organică, creșterea internă reală de 1,3%; pricing de 3,1%

Creșterea organică la nivel de grup a fost de 2,1%. Creșterea internă reală a fost de 0,1%, consolidându-se în al doilea trimestru la 2,2%, cu o îmbunătățire generalizată în toate zonele geografice și categoriile. Pricing-ul de 2,0%, decelerând la 0,6% în al doilea trimestru, reflectând în mare măsură o bază ridicată de comparație în 2023 și creșterea investițiilor.

Din punct de vedere geografic, creșterea organică a fost determinată de Europa și de piețele emergente. Pe piețele dezvoltate, creșterea organică a fost de 1,0%, determinată de pricing cu RIG negativ. Pe piețele emergente, creșterea organică a fost de 3,7%, determinată de pricing și RIG neutru.

Creșterea organică de 4,5% a fost generalizată în toate zonele geografice și aproape toate categoriile. Creșterea reală internă a fost de 1,3%, atingând 2,9% în al doilea trimestru, cu un pricing de 3,1%. Schimbul valutar a redus vânzările cu -3,7%, iar cesionările nete au afectat vânzările cu -2,7%.

Vânzările raportate în Zona Europa au scăzut cu -1,9%, la 9,3 miliarde CHF. Zona a înregistrat creșteri de cotă de piață la categoria hrană pentru animale de companie și la categoria produselor alimentare.

Pe categorii de produse, principalul contributor la creștere a fost Purina PetCare. Categoria a înregistrat o creștere de o singură cifră, determinată de ofertele diferențiate ale mărcilor premium Gourmet, Purina ONE și Felix.

Categoria Dulciuri a înregistrat o creștere ridicată de o singură cifră, alimentată de un impuls puternic pentru KitKat și mărcile locale cheie.

Cafeaua a înregistrat o creștere de o singură cifră, condusă de cafeaua solubilă NESCAFÉ® și produsele Starbucks.

Nestlé Professional a înregistrat o creștere de o singură cifră, condusă de soluțiile pentru băuturi.

Produsele Alimentare au înregistrat o creștere pozitivă, susținută de lansările de noi produse Maggi, inclusiv noua sa gamă Asia. Categoria Nutriție pentru sugari a înregistrat o creștere constantă, față de o bază ridicată de comparație în 2023.

Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume. Este prezentă în 189 de țări din întreaga lume, iar cei peste 300.000 de angajați sunt dedicați scopului Nestlé de a îmbunătăți calitatea vieții și de a contribui la un viitor mai sănătos.

Nestlé oferă un portofoliu larg de produse și servicii pentru oameni și animale de companie, pentru tot parcursul vieții. Cele peste 2000 de brand-uri ale Nestlé includ nume emblematice precum NESCAFÉ®, Nespresso®, Maggi® și Nesquik®. Performanța companiei este susținută de strategia Nutrition, Health and Wellness.

Articolul precedentRețeaua de hipermarketuri discount ATAC by Auchan ajunge la cea de-a cincea unitate, după o nouă deschidere în Galați
Articolul următorCristian Stoenică preia conducerea Metro Convenience România
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.