Strategia Tetra Pak privind portofoliul de ambalaje sustenabile implică investiția a 80 de milioane de euro, în perioada 2019 – 2021, pentru dezvoltarea producției de paie de hârtie, capace nedetașabile și a altor soluții care înlocuiesc plasticul obținut pe bază de combustibili fosili, arată raportul de sustenabilitate a companiei pe 2019.
Tetra Pak, care marchează 21 de ani de raportare privind sustenabilitatea, face cunoscute următoarele acțiuni, investiții și obiective în acest domeniu, din Raportul său de sustenabilitate pe 2019.
Astfel, în vederea atingerii obiectivelor de reducere a emisiilor de carbon până în 2020, Tetra Pak anunță că a economisit, începând din 2010, în total, echivalentul a 10 milioane de tone de CO2, în întregul lanț valoric.
Tetra Pak a încheiat parteneriate pentru reciclare cu companii precum Veolia cu scopul de a accelera reciclarea la nivel global a ambalajelor de carton pentru băuturi. Începând din 2012, compania a investit 20 de milioane de euro pentru a sprijini infrastructura de colectare și reciclare. Mai mult, a creat 45 de posturi noi în cadrul companiei pentru a sprijini colectarea și reciclarea ambalajelor de carton la nivel global.
În Europa de Sud-Est, Tetra Pak colaborează cu diverse organizații locale pentru a crește gradul de conștientizare în privința reciclării. De exemplu, în 2018, peste 8.500 de copii și profesori din Croația, Grecia și România au participat la programe de educație ecologică susținute de Tetra Pak.
Tetra Pak sprijină programele “Lapte în școli” în întreaga lume. Astfel, în anul 2018, compania a livrat peste 148 de milioane de ambalaje care au fost utilizate în programul de distribuire a laptelui în școli din România, ajutând copiii să primească alimente nutritive la școală.
Integrarea fermierilor mici în lanțul de aprovizionare cu lapte prin intermediul modelului Dairy Hub (centre de colectare a laptelui) dezvoltat de companie. În martie 2019, Tetra Pak a semnat Termenii de referință pentru primul centru de colectare a laptelui din Albania. După înființare, se estimează că centrul va contribui la creșterea randamentului producției de lapte și a veniturilor micilor producători cu cel puțin 20-30%.
Astfel, adoptarea unui mix de autoevaluare în vederea alinierii la cerințele Inițiativei de Raportare Globală (GRI), precum și promovarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite (SDGs) printr-un proces numit evaluarea materialității garantează cel mai puternic impact posibil pe care îl poate avea compania.
Tetra Pak este lider mondial în soluții de procesare și ambalare a produselor alimentare. Lucrând îndeaproape cu clienţii şi furnizorii, compania oferă produse sigure, inovatoare şi ecologice, care răspund zilnic nevoilor a sute de milioane de consumatori din peste 160 de ţări. Având peste 25.000 de angajaţi la nivel global, compania crede în asumarea cu responsabilitate a poziţiei de lider în industria de profil şi într-o abordare sustenabilă a modelului de afaceri. Motto-ul Tetra Pak „Protejează ce e bun”, reflectă viziunea de a oferi alimente sănătoase şi disponibile, oriunde în lume.