Carrefour a lansat un program de economie circulară cu scopul reducerii ambalajelor din plastic

Programul “Punem preț pe plastic” propune acțiuni și modele pentru a reduce, refolosi și recicla plasticul și alte deșeuri, orientate atât către business, cât și către clienți și parteneri. Astfel, retailerul introduce două campanii de a folosi plasticul într-un mod responsabil.

Plata cu PET-ul este un program pilot, prin care Carrefour transformă PET-ul în „monedă” și încurajează un comportament responsabil. Astfel, între 9 și 14 iulie, clienții Carrefour Băneasa pot achiziționa fructe și legume cu PET-uri. Fiecare PET valorează un fruct sau o legumă!

Pentru că anul trecut, clienții Carrefour au folosit peste 5 milioane de caserole de plastic, de unică folosință, în zona de Gastronomie, Carrefour propune campania Vino cu caserola ta de acasă! – un program prin care clienții pot achiziționa produse de Gastronomie în propriile caserole. Compania încurajează astfel refolosirea produselor de plastic, pentru diminuarea consumului.

Reducere, refolosire, recirculare

“Anul trecut, românii au reciclat aproape 200 de tone de plastic prin intermediul stațiilor SIGUREC din zonele Carrefour și au ales să folosească 20 milioane de pungi biodegradabile. Avem motive să credem că suntem pregătiți: companii, autorități și clienți să luăm plasticul în serios. Introducerea lui într-un traseu circular, prin reciclare, refolosire și reducere, este o mare oportunitate pentru România, atât din punct de vedere economic, cât și pentru creșterea calității vieții românilor.”, a declarat Jean Richard de Latour, CEO Carrefour România.

“Vom urmări strict agenda Uniunii Europene, pentru ca în 2025 România să îndepărteze complet produsele de plastic de unică folosință. Suntem aici să ajutăm companiile și românii să facă din economia circulară o realitate.”, a declarat Grațiela Leocadia Gavrilescu, Ministrul Mediului, prezentă la eveniment.

În ultimii 2 ani, acțiunile Carrefour România în direcția introducerii plasticului într-un traseu circular (reducere, refolosire, reciclare) au fost următoarele:

  • 125 de stații inteligente SIGUREC – în total, în cei 6 ani de la introducere (în 2013), au fost colectate peste 9.000.000 de kilograme de deșeuri (PET, sticlă, aluminiu, carton, DEE);
  • Prezența unei game extinse de produse biodegradabile, în toate hipermarketurile și supermarketurile – de la tacâmuri, la pungi și saci menajeri, Carrefour oferă clienților alternative pentru consumul de plastic;
  • Acțiuni de educație pentru clienții Carrefour și nu numai – În fiecare an, în toate orașele în care Carrefour este prezent cu stațiile SIGUREC, retailerul a derulat campanii de conștientizare și încurajare a colectării selective dedicate consumatorilor, alături de autoritățile și partenerii locali, a lansat concursuri pe tema reciclării între magazine și a organizat vizite la stațiile de reciclare din țară;
  • Colectare selectivă în birourile Carrefour România;
  • Carrefour a fost primul retailer care a introdus, în iunie 2018, punga biodegradabilă de cumpărături. Până acum, au fost folosite peste 23 de milioane de pungi biodegradabile;
  • Carrefour a fost primul retailer care a introdus sistemul de acceptare a produselor cu ambalaj reutilizabil cu reținere de garanție, în toate magazinele cu suprafață de peste 400mp.