(P) Perspectiva Gebrüder Weiss România: soluţii de sustenabilitate pentru creşterea-record a comerţului online

Oportunităţile apar întotdeauna acolo unde există provocări – iar în contextul extinderii fără precedent a comerţului online în România, suprapusă peste o infrastructură logistică deficitară, în sectorul livrărilor la domiciliu s-au creat numeroase şanse de optimizare. Aceasta este premisa de la care a pornit Gebrüder Weiss România, care a decis ca la finalul anului 2018 să lanseze serviciul B2C de curierat, pe nişa tip cargo.

Comerţ electronic: România în contextul european*

Pe plan european, The European E-commerce Report 2018 prezintă în continuare creşteri importante, prognoza pentru anul trecut fiind de 602 miliarde de euro. Europa de Vest continuă să aibă cea mai mare penetrare (realizând 67% din veniturile totale pe comerţ electronic), în principal datorită infrastructurii avansate şi a familiarizării clienţilor cu shoppingul online.

România însă a înregistrat cea mai impresionantă creştere în acest segment, de 37%, la o medie de 8,4 achiziţii pe an pentru un cumpărător. Piaţa e-commerce a ajuns la 3,5 miliarde de euro în 2018 pe produse tangibile, fără a lua în considerare achiziţii de servicii precum cele hoteliere sau biletele de avion – această cifră atingând 8% din totalul pieţei de retail. Se remarcă în special potenţialul de creştere pe comerţ transfrontalier, unde România este situată la doar 3%.

Deşi rata de penetrare a internetului este una ridicată, în clasamentul cifrei de afaceri pe comerţ online România se află în partea de jos a clasamentului. Din această perspectivă, există nu doar un mare potenţial de creştere, ci şi o serie de dificultăţi care trebuie soluţionate, printre care şi serviciile de curierat şi infrastructura logistică, care nu au reuşit să se adapteze suficient de rapid pentru a ţine pasul cu creşterea.

Pe lângă factorii externi – precum o reţea deficitară de drumuri rutiere şi feroviare şi trafic aglomerat, şi serviciile de livrare trebuie să se replieze pentru a susţine creşterea comerţului electronic. Remedierea deficienţelor la livrarea B2C, suprapusă cu expunerea unui segment tot mai mare de clienţi la cumpărăturile online şi încurajarea acestora să crească rata de plată cu cardul vor rezolva, în timp, unele din cele mai mari provocări ale comerţului online.

Cu toate provocările expuse, mutarea clientului de la cumpărăturile făcute tradiţional către segmentul online a depăşit stadiul de tendinţă, fiind deja o alegere conştientă pentru mulţi cumpărători, datorită economiei de timp, confortului şi, nu în ultimul rând, posibilităţii de a diversifica gama de alegeri şi de a avea acces la informaţii despre produse. Furnizorii, la rândul lor, nu mai au doar opţiunea alegerii de a se muta pe acest segment, ci sunt obligaţi de regulile pieţei să facă această trecere şi să găsească soluţiile optime pentru ea.

Soluţia Gebrüder Weiss

În cazul produselor cu greutate redusă, furnizorii au reuşit să se adapteze mai bine la realităţile locale şi să îi ofere clientului final o flexibilitate cât mai mare. Un bun exemplu în acest sens sunt cutiile securizate (drop-boxuri), care funcţionează pe bază de cod, prezente deja în multiple puncte de ridicare, în special în Bucureşti şi alte oraşe mari. Provocările majore rămân, în continuare, în cazul mărfurilor grele, o zonă poziţionată între activitatea de curierat şi cea cargo.

Identificând potenţialul de pe această nişă, în 2018 Gebrüder Weiss România şi-a făcut debutul pe piaţa livrărilor la domiciliu, în portofoliul de produse al companiei fiind implementat un serviciu nișat pe comenzi de peste 25 kg (în special produse de mobilier, materiale de construcții sau electronice).

GW Pro.line Home este deja lansat și testat de compania-mamă pe piețe competitive, precum Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Croația și Serbia, unde printre clienți se numără companii de renume internațional din comerțul la distanță și amenajări interioare.

În calitate de furnizor de servicii complete de logistică, dorim să deservim în condiţii optime și această piață B2C, care înregistrează o creștere rapidă. Lansarea produsului GW pro.line home reprezintă un pas decisiv în această direcţie. Avantajele pe care le oferă consumatorului final, precum confort şi creșterea timpului liber, vor duce la o dezvoltare și mai mare a acestui segment”, declară Viorel Leca, director general al Gebrüder Weiss România.

Serviciul de livrare la domiciliu lansat de GW se diferenţiază prin câteva aspecte care vizează confortul clientului final, dar şi facilitarea unei experienţe optime oferite de livratori. Există întotdeauna doi livratori, care au capacitatea de a livra marfa acolo unde se doreşte, la momentul în care se doreşte de către beneficiar.

Se oferă trei intervale de livrare și preluare, apel telefonic cu 30 de minute înainte de sosirea  la destinatar, serviciul Track & Trace, serviciul expres de 24 de ore, precum și serviciul de retur și de verificare a produsului returnat. În plus, în anumite zone se vine în întâmpinarea nevoilor consumatorilor moderni, prin posibilitatea livrării seara sau în zilele de sâmbătă.

Despre Gebrüder Weiss România
Prezentă în România încă din anul 1994, GW aniversează 25 de ani de experiență pe piața locală. Bazându-se pe o infrastructură națională cu 9 hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța, Oradea și Craiova, GW oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim. Din 2018, compania a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo.

Departament Marketing & Comunicare

T. 40.372.678.500

office.ro@gw-world.com

www.gw-world.com

*Surse: https://www.eurocommerce.eu/media/159952/2018.07.02%20-%20Ecommerce%20report_annex.pdf

https://www.gpec.ro/blog/estimare-armo-comertul-online-romanesc-va-ajunge-la-36-miliarde-eur-in-2018

https://www.armo.org.ro/comunicate-presa/armo-comertul-online-va-ajunge-la-36-miliarde-de-euro-in-2018/