75 de fermieri înscriși în programul Creștem România Bio vor începe conversia la agricultura Bio

Carrefour a selectat 75 de producători de legume și fructe din cei 200 care au aplicat în primele două luni de înscrieri în Programul Național de Conversie la Agricultura Bio, “Creștem România Bio” inițiat de retailer.

Carrefour se angajează să ofere producătorilor selecționați în programul Creștem România Bio sprijin financiar în primul an de contract, contracte ferme de preluare a producției în perioada de conversie, precum și timp de doi ani după obținerea certificărilor necesare, dar și consultanță și promovare.

“Vrem să oferim o calitate accesibilă tuturor, la un preț foarte bun, dar este un proces de durată”, a precizat Jean Richard de Latour, CEO Carrefour România, prezent la evenimentul oficial de demarare a programului.

“Piaţa de produse bio a crescut cu 30% anul trecut faţă de 2017, la fel şi în 2017 faţă de anul anterior şi a ajuns acum la 20 de milioane de euro”, a declarat Secretarul de stat în Ministerul Agriculturii, Daniel Botănoiu, prezent la evenimentul organizat de Carrefour.

“Pe toată această perioadă, producătorii aflați în conversie trebuie să facă față combaterii dăunătorilor fără pesticide, fără îngrășăminte chimice. Este un proces complex, însă fermierii sunt din ce în ce mai avizați și își doresc să aducă valoare adăugată”, a declarat Liliana Ciobanu, director general Ecocert, una dintre autoritățile acreditate în România să acorde certificări bio.

Tudor Stanciu, fermier din Călărași, care se află deja în al doilea an de conversie pentru certificarea bio, este unul dintre beneficiarii programului Carrefour.
“Sunt multe provocări în a cultiva produse BIO, depindem de mulți factori externi, precum vulnerabilitatea în fața vremii sau dăunătorii, care trebuie combătuți fără pesticide sau substanțe controversate”, a spus Stanciu.

Silviu Diaconu, Director Achiziții Produse Proaspete Carrefour, a explicat că diferențele evidente între prețurile produselor bio și cele convenționale sunt generate de costurile de import și de oferta subdimensionată de pe piață pentru astfel de legume și fructe.

“De la 1 iunie, prețurile produselor bio din magazinele Carrefour au scăzut, ca urmare a reducerii TVA de la 9 la 5%. Este un prim pas, însă diferențele de preț vor fi mai mici pe măsură ce vom reuși să producem în România mai multe legume și fructe certificate bio. Totodată, pentru că ne dorim să cunoaștem cât mai bine cerințele pieței și impactul produselor bio asupra sănătății, vom derula un studiu împreună cu Institutul Național de Endocrinologie C.I Parhon”, a declarat Silviu Diaconu.

Produsele care vor ajunge pe rafturile magazinelor Carrefour în perioada conversiei vor purta o etichetă specială – “în conversie la BIO” – iar după certificare, o etichetă ecologică, în conformitate cu normele europene.

Carrefour are deja proiecte derulate cu producătorii locali asociați în Cooperativa Agricolă Vărăști. Colaborarea a demarat în urmă cu trei ani, iar cooperativa livrează deja peste 5.000 de tone de legume pe rafturile magazinelor. Filierele Calității Carrefour garantează livrarea produselor, de la fermă la raft, în doar 36 de ore.

România are în prezent un număr de 1.008 produse bio autorizate, iar în afară de cereale, produce uleiuri, vinuri, brânzeturi, ceaiuri, miere, dar și săpun și detergenţi.

La finalul evenimentului, participanții au putut degusta brânzeturi produse de fermieri din zonele Sibiu, Mureș și Brașov, organizați antreprenorial de fundația ADEPT, însoțite de o selecție de vinuri românești, recomandată de Marinela Ardelean, wine expert și consultant Carrefour.

Articolul precedentOportunităţi de accesare a pieţelor externe
Articolul următor(P) Perspectiva Gebrüder Weiss România: soluţii de sustenabilitate pentru creşterea-record a comerţului online
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro