Opt din zece români își fac cumpărăturile la hipermarket

Opt din zece români (81,9%) îşi fac cumpărăturile la hipermarket. Cel mai important criteriu de cumpărare este preţul (76%), urmat de ingrediente (74,2%). Criteriul certificării contează cel mai puţin (27,2%), reiese dintr-un studiu online realizat de Invisible Nature, firma de consultanță strategică în domeniul sustenabilității corporative și al conservării mediului, în parteneriat cu Questia Group.

Conform cercetării, 63,2% dintre respondenţi au menţionat că achiziţionează atât produse locale, cât şi internaţionale, iar cele mai cumpărate produse sunt cele alimentare, majoritatea lactate, legume şi carne.

Când vine vorba despre motivaţiile pentru achiziţionarea produselor locale, oamenii invocă atât aspecte raţionale, precum „sunt mai naturale” (61,6%) sau „sunt de o calitate mai bună” (54,4%), dar şi aspecte emoţionale, cum ar fi dorinţa de a sprijini economia locală (49,3%).

La întrebarea „Pe care dintre următoarele certificări le cunoşti?’, cele mai cunoscute certificări de către respondenţi au reieşit a fi „frunza europeană’ pentru agricultură ecologică (62,5%), EU Ecolabel (58,1%) şi sigla „AE’ (52,2%).

Potrivit sursei citate, la întrebarea „Pe care dintre următoarele tipuri de produse le-ai achiziţionat vreodată ?”, 61,4% dintre respondenţi au declarat că au cumpărat produse din bumbac organic, iar 21% produse care conţin materiale reciclate, cum ar fi poliester reciclat.

Totodată, 94% dintre cei chestionaţi susţin că donează produsele vestimentare pe care nu le mai poartă şi doar 8,3% le duc magazinelor care au programe de reciclare pentru textile.

Studiul realizat de Invisible Nature, în parteneriat cu Questia Group, a fost derulat online în perioada 23 – 28 februarie 2018, pe un eşantion de 500 de respondenţi, iar marja de eroare este de +/- 4%, raportată la populaţia din mediul virtual.