Noi recomandări ale Consiliului Concurenței pentru retailerii online

0
198

Consiliul Concurenței a lansat în consultare publică raportul investigaţiei privind sectorul comerţului electronic, componenta referitoare la strategiile de marketing. Raportul constată că sursa principală a acestor campanii constă în discounturile semnificative negociate de retaileri cu furnizorii lor, fapt care contribuie la accentuarea barierelor existente între retailerii mari și cei cu o poziție de piață nesemnificativă.

Black Friday, cea mai importantă dintre aceste campanii (conform raportului, retailerii realizând vânzări de aproximativ 7% din vânzările anuale în această campanie), se individualizează mai degrabă ca o campanie de volum, decât de reducere a preţurilor.
Astfel, preţurile practicate de comercianţii online cu ocazia Black Friday sunt considerate comparabile cu cele din cadrul altor campanii – iar percepția clienților cu privire la preţul real (prețul de referință) este prin urmare deformată.

Raportul anunță o viitoare colaborare între Consiliul Concurenţei și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor având ca scop îmbunătățirea cadrului legal în privința campaniilor promoţionale.

Consiliul Concurenței recomandă retailerilor online ca:
• fiecare magazin online să aibă obligaţia de a afişa, pentru fiecare produs comercializat, informaţii privind evoluţia preţului de referinţă şi al preţului efectiv practicat în ultimele 30 de zile;
• această evidenţă să reflecte toate modificările preţurilor de referinţă şi a celor efectiv practicate în ultimele 30 de zile, nu doar la nivelul unor serii zilnice/periodice;
• platformele online proprii să integreze un sistem transparent de raportare a istoricului de preţ (chiar şi în afara unei obligaţii expres prevăzute de cadrul legal).
Raportul poate fi consultat timp de 30 de zile pentru formularea oricăror eventuale observaţii sau puncte de vedere pe pagina web a Consiliului Concurenței, aici.

Sursa acestor informații: Schoenherr și Asociații SCA