Cifra de afaceri a comerţului cu amănuntul a crescut cu 6,4% în primul trimestru al anului

Cifra de afaceri a comerţului cu amănuntul a crescut cu 6,4% în T1 2018 în comparaţie cu T1 2017, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS), preluate de Agerpres.

În perioada ianuarie – martie 2018, ca serie brută, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 9,5%, în timp ce vânzările de produse nealimentare au crescut cu 7,3%.

Pe de altă parte, comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 0,5%, în intervalul analizat.

Cifra de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a înregistrat un salt de 7,4%, în primele trei luni din 2018, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+9,5%), vânzărilor de produse nealimentare (+9%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,9%).

În luna martie 2018 vs martie 2017, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere, ca serie brută, de 3,4% ca urmare a rezultatelor pozitive din vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+11,9%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,7%). În schimb, comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 7,1%.

În acelaşi interval de referinţă, afacerile din comerţul cu amănuntul s-au majorat cu 5,2%, ca serie ajustată, în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate. Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun, precum şi vânzările de produse nealimentare au crescut cu 10,8%, respectiv cu 4,6%.

Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 4,6%.

La nivel comparativ, martie vs februarie 2018, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a crescut atât ca serie brută cu 15,5%, cât şi ca serie ajustată, cu 0,6%.

Articolul precedentMondelēz International a raportat venituri nete în creștere cu 5,5%, până la 6,77 miliarde de dolari, în primul trimestru
Articolul următorNoi recomandări ale Consiliului Concurenței pentru retailerii online
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.