Cifra de afaceri a comerţului cu amănuntul a crescut cu 6,4% în T1 2018 în comparaţie cu T1 2017, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS), preluate de Agerpres.
În perioada ianuarie – martie 2018, ca serie brută, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 9,5%, în timp ce vânzările de produse nealimentare au crescut cu 7,3%.
Pe de altă parte, comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 0,5%, în intervalul analizat.
Cifra de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a înregistrat un salt de 7,4%, în primele trei luni din 2018, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+9,5%), vânzărilor de produse nealimentare (+9%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,9%).
În luna martie 2018 vs martie 2017, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere, ca serie brută, de 3,4% ca urmare a rezultatelor pozitive din vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+11,9%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,7%). În schimb, comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 7,1%.
În acelaşi interval de referinţă, afacerile din comerţul cu amănuntul s-au majorat cu 5,2%, ca serie ajustată, în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate. Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun, precum şi vânzările de produse nealimentare au crescut cu 10,8%, respectiv cu 4,6%.
Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 4,6%.
La nivel comparativ, martie vs februarie 2018, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a crescut atât ca serie brută cu 15,5%, cât şi ca serie ajustată, cu 0,6%.