Grupul Nestle va plăti 7,15 miliarde dolari pentru drepturile de a vinde produsele lanțului american de cafea Starbucks în întreaga lume, într-o alianță globală menită să revigoreze afacerile cu cafea ale gigantului elvețian.
Acordul cu Starbucks, anunțat pe 7 mai 2018, pentru o afacere care generează anual vânzări de 2 miliarde de dolari, consolidează poziția Nestle, în calitate de cea mai mare companie de cafea din lume, care încearcă în acest fel să își întărească poziția pe o piață aflată în schimbare rapidă.
Acțiunile Nestle au crescut cu 0,5% luni, la începutul tranzacționării, după ce acestea scăzuseră cu peste 8% de la începutul anului, anunță Reuters.
Oficialii Starbucks, companie cu sediul în Seattle, au declarat că vor folosi veniturile pentru a-și recompensa acționarii, și că tranzacția va crește câștigurile per acțiune (EPS) până în 2021, cel târziu.
La rândul lor, oficialii Nestle au declarat că se așteaptă ca acest acord de comercializare a cafelei și băuturilor de la Starbucks să le crească veniturile până în 2019. Nestle va continua să vândă cafeaua Starbucks în capsule individuale și să extindă vânzările de cafea solubilă.
Numele Nestle nu va apărea pe produsele Starbucks. Starbucks va avea ultimul cuvânt și în ceea ce privește extinderea gamei de produse.
„Odată cu reputația Nestle, această alianță globală va aduce experiența Starbucks în casele a milioane de oameni din întreaga lume „, a declarat Kevin Johnson, CEO-ul Starbucks.