Nestlé caută o soluție amiabilă în negocierile cu grupul AgeCore

0
458
Foto credit: FABRICE COFFRINI

Nestlé se află în negocieri pentru a pune capăt unui boicot al mai multor supermarketuri europene, care vor să delisteze unele dintre produsele sale pe motiv că producătorul elvețian nu vrea să scadă prețurile. AgeCore, un grup de achiziții cu sediul la Geneva, cu care se înfruntă Nestlé, reprezintă interesele a șase retaileri din Europa, care vor să obțină condiții comerciale mai bune. Este vorba despre Coop din Elveția, Intermarché din Franța, Edeka din Germania, Conad din Italia, Colruyt din Belgia și Eroski din Spania.

Lanțul elvețian Coop a anunțat că a încetat comenzile pentru peste 150 de produse Nestlé, printre care bomboanele de ciocolată Cailler Perle, cafeaua instant Nescafe Azera, brandul de pizza Buitoni La Fina și sosurile pentru salată Thomy, solicitând prețuri de livrare mai bune.

Supermarketul german Edeka, care operează în jur de 4.000 de magazine, a încetat comenzile pentru 163 de produse Nestlé, inclusiv apa Vittel, supele Maggi și pizza Wagner.

Oficialii Nestlé au declarat că e regretabil faptul că în prezent consumatorii nu pot cumpăra produsele sale în unele magazine din Europa și că vor continua negocierile cu bună-credință, și că speră să găsească în curând o soluție amiabilă.

Acest boicot este cel mai recent semn al tensiunilor dintre comercianți și furnizori. Multinaționalele precum Nestlé, Unilever și Procter & Gamble se confruntă cu o schimbare în preferințele consumatorilor care se orientează spre alimente mai sănătoase și branduri independente. Ei încearcă să compenseze acest lucru vânzând produsele cu prețuri mai mari, dar retailerii sunt reticenți în a crește prețurile în timp ce dau propria luptă cu schimbarea obiceiurilor de cumpărare, dar și cu amenințarea jucătorilor online, cum ar fi Amazon.com.

Presa internațională scrie că cel mai probabil Nestlé și AgeCore vor ajunge foarte curând la un compromis, dar, în caz contrar, Nestlé ar înregistra pierderi de 2 sau 3 puncte procentuale din vânzările grupului.

Neînțelegerile dintre producători și comercianți asupra prețului sunt obișnuite și, de obicei, se rezolvă în privat, chiar dacă uneori, produsele devin „indisponibile” temporar, comentează presa străină.

Nestlé a anunțat rezultatele financiare înregistrate în 2017 la 15 februarie și a raportat o creștere organică de 2,4%, cu 1,6% creștere internă și 0,8% creștere a prețului.
„Creșterea organică a vânzărilor noastre în anul 2017 s-a încadrat în intervalul setat, dar sub așteptări, din cauza dezvoltării slabe a vânzărilor către sfârșitul anului. În timp ce în Europa și Asia evoluția vânzărilor a fost încurajatoare, America de Nord și Brazilia au continuat să evolueze într-un mediu plin de provocări. În ultimele luni am finalizat ajustările inițiale ale portofoliului, cu rezultate favorabile.” a declarat Mark Schneider, CEO Nestlé.

“Ne așteptăm la o îmbunătățire a creșterii organice a vânzărilor în 2018 și suntem pe drumul cel bun în ceea ce privește obiectivul nostru de îmbunătățire a marjei pentru 2020.”, a adăugat el.

Nestlé România a raportat un an foarte bun, fiind unul dintre cei mai performanți actori ai regiunii. În România, Nestlé a anunțat că deține prima sau a doua poziție în toate categoriile în care compania este prezentă, cu 33% pe cafea solubilă, cafea capsule și băuturi, 61% pe hrana pentru copii, 40% pe produse culinare, 48% pe cereale, 18% pe dulciuri și 14% pe hrana pentru animale de companie. Cele mai mari ponderi în cifra de afaceri sunt deținute de cafea, hrană pentru copii, cereale pentru micul dejun și produse culinare.

„2017 reprezintă încă un an foarte bun pentru România, fiind rezultatul eforturilor noastre continue de a construi practici de business sustenabile și parteneriate puternice. Tot ceea ce facem pornește de la filosofia noastră NHW (Nutrition, Health and Wellness), ne ghidăm permanent după dorințele consumatorilor noștri, îmbunătățim produsele și ne concentrăm eforturile pentru a avea un impact pozitiv în comunitățile locale și asupra mediului înconjurător”. a declarat Leszek Wacirz, CEO Nestlé Romania.