Nestlé accelerează procesul de transformare a ambalajelor sustenabile

Compania Nestlé a anunțat o serie de noi inițiative care includ o investiție de 30 milioane USD pentru a impulsiona folosirea materialelor plastice reciclate, de calitate alimentară, în SUA, un sistem nou de refill la categoria petfood în Chile și primul ambalaj de hârtie reciclabilă pentru cuburile de bulion Maggi, în Franța. În prezent, 87% din ambalajele Nestlé sunt deja reciclabile sau reutilizabile.

Accesul la PET reciclat de calitate alimentară – polietilenă (PE) și polipropilenă (PP) – va spori capacitatea Nestlé de a încorpora plasticurile reciclate în ambalajele pentru alimentele și băuturile din portofoliul său. Utilizarea din ce în ce mai mult a materialelor plastice reciclate va contribui la reducerea amprentei de carbon și se aliniază cu ambiția companiei de a atinge zero emisii nete de gaze cu efect de seră, până în 2050.

Cea mai mare companie din lume de produse alimentare și băuturi s-a angajat să abordeze problema deșeurilor de ambalaje și își bazează strategia de lucru pe trei piloni: dezvoltarea de noi ambalaje, un viitor fără deșeuri, conștientizare.

Dezvoltarea de noi ambalaje

  • – Trecerea la ambalaje din hârtie, în diferite formate. De exemplu, Smarties este disponibil într-un ambalaj de hârtie reciclabilă în Marea Britanie. Alimentele pentru bebeluși Gerber și Piltti utilizează un ambalaj sub formă de pouch unic, în premieră, conceput special pentru a crește valoarea reciclării.
  • – Nespresso a introdus capsule noi, realizate cu 80% aluminiu reciclat, un pas important către circularitate.
    – Divizia de apă a Nestlé a dublat cantitatea de rPET utilizată în portofoliul său de apă plată din SUA, în 2019, ajungând la 16,5%.

Un viitor fără deșeuri

  • – În Indonezia, împreună cu Proiectul STOP, Nestlé creează un sistem durabil de gestionare a deșeurilor și ajută la reducerea poluării cu plastic a oceanului.
  • – În Australia, Nestlé a început un proces de colectare, sortare și prelucrare a materialelor plastice moi.
  • – Prin colaborarea cu startup-ul MIWA din Elveția, compania extinde opțiunile reutilizabile și de reumplere pentru produsele sale Petcare și cafea solubilă.

Nestlé pledează pentru proiectarea și implementarea schemelor obligatorii, accesibile și eficiente de responsabilitate extinsă a producătorului. Acesta a identificat 20 de țări, reprezentând 50% din consumul de plastic al companiei, unde va sprijini ratele de reciclare și infrastructura de gestionare a deșeurilor.


Conștientizare

  • – Nestlé lansează un program de educare și formare durabilă privind ambalajele pentru 290.000 de angajați, pentru a accelera schimbarea comportamentului și pentru a ajuta compania să își îndeplinească obiectivele de ambalare.
    – În Italia a introdus o platformă digitală pentru a ajuta consumatorii să elimine în mod corespunzător deșeurile de ambalaje.
  • – În Germania și în Mexic, Nescafé Dolce Gusto a lansat o campanie de educare a consumatorilor pentru promovarea reciclării.
    – Nestlé generează schimbări pozitive prin intermediul programelor școlare, cum ar fi proiectul Tunuyan Verde din Argentina.
    – Programele pilot Algramo (Chile), MIWA (Elveția) și Loop (Franța) vin cu soluții de ambalare reîncărcabile și reutilizabile, oferind o nouă experiență la cumpărături.

Compania a anunțat că încearcă să identifice și să sprijine soluții inovatoare prin competiția Nestlé Creating Shared Value (CSV) Prize, care va fi lansată pe 30 septembrie. În parteneriat cu organizația non-profit Ashoka, Nestlé CSV Prize va acorda granturi în valoare de 250.000 CHF pentru inovații în domenii precum sisteme alternative de livrare și soluții fundamentale pentru abordarea deșeurilor din plastic.


Dezvoltarea și testarea de noi ambalaje mai prietenoase cu mediul sunt conduse de Nestlé Institute of Packaging Sciences, prima astfel de întreprindere din industria alimentară.

Nestlé investește 30 de milioane de dolari în Closed Loop Leadership Fund

Nestlé a anunțat o investiție de 30 de milioane de dolari în Closed Loop Leadership Fund, fondul de capital privat al firmei de investiții Closed Loop Partners, pentru a conduce trecerea de la materialele plastice noi la utilizarea de materiale plastice reciclate, de calitate alimentară, în SUA. Prin investiția sa în Fond, Nestlé va avea acces la materii prime din materiale plastice reciclate, procesate de companii în care Fondul va investi pentru a realiza volume mai mari de materiale plastice reciclate de calitate alimentară pentru ambalajele sale.

Nestlé este prezentă în 189 de țări din întreaga lume și are 308.000 de angajați. Cele peste 2.000 de branduri ale Nestlé includ nume emblematice precum Nescafé, Nespresso, Maggi și Nido. Performanța companiei este susținută de strategia Nutrition, Health and Wellness. Sediul principal al Nestlé se află în Vevey, Elveția, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de ani.