McDonald’s lansează la nivel global o colecție de monede în ediție limitată – MacCoins

0
100

McDonald’s lansează la nivel global o colecție de monede în ediție limitată – MacCoins
Big Mac, unul dintre cele mai iconice produse McDonald’s, împlinește 50 de ani în 2018. Cu această ocazie, McDonald’s lansează la nivel global o colecție de monede în ediție limitată – MacCoins.

6.2 milioane de monede MacCoin vor fi distribuite în restaurantele McDonald’s din peste 50 de țări din întreaga lume, iar România este una dintre țările care s-au implicat în acest proiect la nivel global.

Monedele MacCoins vor fi împărțite fanilor Big Mac, în limita stocului, în cadrul a trei evenimente din București, Cluj și Constanța, dedicate aniversării de 50 de ani a burgerului Big Mac și prin câteva acțiuni-surpriză pe canalele de social media ale McDonald’s în România. În plus, clienții vor putea primi câte un MacCoin și în restaurante, în limita stocului disponibil, la cumpărarea unui meniu Big Mac.

„În ultimii 23 de ani am vândut peste 70 de milioane de burgeri Big Mac în România și, încă de la deschiderea primului restaurant McDonald’s în țara noastră, Big Mac este unul dintre cele mai populare produse din meniu. De aceea, suntem mândri să fim printre cele peste 50 de țări din toată lumea care au ocazia să marcheze aniversarea de 50 de ani Big Mac prin oferirea monedelor în ediție limitată MacCoins”, a declarat Daniel Boaje, Director General Premier Restaurants Romania.

Inventat în Uniontown, Pennsylvania, în 1967 de către Jim Delligatti, unul dintre cei primii francizați McDonald’s, Big Mac este vândut astăzi în peste 100 de țări.

Timp de 50 de ani, Big Mac a traversat globul și a devenit atât de omniprezent încât, în 1986, publicația britanică The Economist a lansat Indicele Big Mac, un ghid bazat pe teoria parității puterii de cumpărare. Practic, acesta compară prețul unui Big Mac în zeci de țări din întreaga lume. Cu timpul, indicele Big Mac a devenit un standard global, a fost inclus în mai multe manuale economice și a devenit subiectul a zeci de studii academice.

Astfel, cu ocazia aniversării de 50 de ani, McDonald’s transformă Big Mac în Moneda burgerilor din toată lumea – MacCoin.

Monedele MacCoin au fost lansate pentru a sărbători cele cinci decenii din istoria burgerului. Cele cinci modele diferite sunt realizate din alamă provenită din Statele Unite și reprezintă câte unul dintre cele cinci decenii din istoria Big Mac.

Anii 1968-1978 ilustrează perioada „flower power” și amintește de lansarea Big Mac din vara acelei perioade. 1978-1988 evidențiază estetica vârstei timpurii a computerului prin peisaje 3D. În 1988-1998 forme retro, abstracte și-au găsit drumul în designul MacCoin. Ilustrația din anii 1998-2008 face referire la vârsta timpurie a internetului și la explozia tehnologică care a urmat. Iar anii 2008-2018 arată evoluția comunicării, prin introducerea formelor abstracte și jucăușe din social media.

Clienții pot împărți monedele cu prietenii, le pot colecționa sau, începând cu 3 august, le pot da la schimb pentru un Big Mac până la finalul lui 2018 în orice restaurant McDonald’s din țările participante la proiect.

Pe fiecare monedă sunt folosite șapte limbi străine, specifice țărilor participante la aniversarea de 50 de ani Big Mac: Arabă, Engleză, Indoneziană, Mandarină, Portugheză, Franceză și Spaniolă.

Începând cu 2 august, fanii Big Mac pot intra în posesia monedelor în ediție limitată MacCoins printr-o serie de activări organizate special în peste 50 de țări din întreaga lume.
Moneda MacCoin nu are valoare în numerar și poate fi utilizată doar în schimbul unui Big Mac, în cadrul restaurantelor McDonald’s participante la campanie pe parcursul anului 2018. Pentru lista țărilor și restaurantelor participante, accesați www.mcdonalds.ro/regulament.

În România, McDonald’s este lider al pieței restaurantelor, cu 72 de restaurante în 21 de oraşe. Până în prezent, compania a investit peste 800 de milioane de lei în România, are 4.500 de angajaţi şi primește zilnic peste 200.000 clienţi. În 2017 a fost desemnat cel mai bun angajator pentru al patrulea an consecutiv, conform AON România.