Retailerul britanic Tesco a incheiat un perteneriat cu El Corte Inglés pentru a distribui produsele marca proprie ale retailerului spaniol in magazinele sale din Marea Britanie. Decizia a venit ca urmare a testarii in cateva magazine Tesco, produsele avand mare succes.
Tesco va oferi circa 48 de produse El Corte Inglés, in special produse spaniole, cum ar fi carnati, orez, conserve de peste, nuga sau ulei de masline virgin. Pentru El Corte Inglés, acest pareteneriat este parte a strategiei sale de crestere pe alte piete, retailerul semnand un acord similar anul trecut cu compania chineza Ou-Jue International.
Analistii Planet Retail sunt de parere ca acest tip de partenriate reprezinta o tendinta in crestere in ultima perioada. Coloborarea dintre marii retaileri se observa pe mai multe planuri, de la acordurile de buying pana la impartirea spatiilor magazinelor de mari dimensiuni (exemple: (Sainsbury’s/Argos; Tesco/Sports Direct), si distribuirea gamelor de produse (exemplu: Ocado / Carrefour cu gama de Reflets de France; Delhaize / Casino; Waitrose cu multi retaileri din afara Marii Britanii). Aceste parteneriate permit retailerilor sa se diferentieze in piata si sa aduca ceva nou in sortimentatie. In cazul de fata, Tesco va pune la dispozitia clientilor sai produse autentice spaniole, diferentiindu-se de rivalii sai, oferind in acelasi timp o noua oportunitate de crestere pentru partenerul sau”, spun analistii Planet Retail.