Marii retaileri continua sa incheie noi acorduri de cooperare si sa extinda aliantele strategice comune

Spre deosebire de acum cativa ani, cand fiecare mare retailer avea centrala de achizitii proprie, perioada de dupa criza economica i-a determinat sa adopte o strategie complet diferita: incheierea unor aliante comune, pentru eficientizarea operatiunilor de achizitii. In prezent, acestia continua sa infiinteze noi aliante in ceea ce priveste achizitiile si sa le extinda pe cele existente.

Recent, Rewe si E.Leclerc au creat un joint venture numit Eurelec Trading, al carui consiliu de administratie este impartit in mod egal intre cei doi retaileri. Este de asteptat ca aceasta cooperare sa fie limitata initial la principalele piete externe ale celor doi retaileri. Astfel, achizitiile in comun nu se vor realiza in Italia si Belgia, deoarece Rewe si Leclerc doresc sa continue sa negocieze conditiile prin intermediul centralei de achizitii Coopernic, alaturi de partenerii Coop Italia si Ahold Delhaize.

In Franta, alianta de buying Carrefour-Cora-Match ar putea fi extinsa si la produsele prim pret. Acordul are la bazafaptul ca retailerul Carrefour realizeaza achizitiile de branduri nationale si internationale in numele ambilor parteneri, atat pentru produse alimentare si bunuri de larg consum, cu exceptia articolelor private label, produse dezvoltate de firme mici si produse proaspete din sectorul agricol, dar pe viitor acordul ar putea fi extins acum si pentru produsele prim pret.

Intre timp, alti doi retaileri francezi, Auchan si Systeme U, au renuntat la planurile de a face schimb de magazine in cadrul unei aliante care vizeaza cresterea eficientei, in schimb vor extinde cooperarea in ceea ce priveste strategia de achizii.

Articolul precedentSensibilitatea la promotii: ce s-a schimbat in atitudinea romanilor in ultimii cinci ani?
Articolul următorCoface: Comertul, distributia si horeca, 41% din insolventele din primul semestru al anului
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.