Marca privată, „armă” în bătălia de preț, instrument de vânzare sau resursă de profit și cotă de piață?

0
1546
Aliz Kosza - Business mentor & strategist

Tot mai multe companii de distribuție în TT și HoReCa au abordat, în ultimii ani, o nouă direcție de dezvoltare: lansarea de mărci proprii. În acest sens, unii jucători au ales să intre în zona de producție, alții au încheiat parteneriate cu producători/furnizori locali sau europeni. Antreprenorii din industria de distribuție au identificat oportunitatea lansării unei mărci proprii chiar în categoriile în care au deja o expertiză solidă, alții se orientează către diverse nișe sau nevoi ale clienților HoReCa.

Există și oameni de afaceri care doresc să ofere micilor comercianți o alternativă la mărcile proprii pe care astăzi le cumpără din marile lanțuri de retail și prin aceasta, nefăcând altceva decât să susțină indirect succesul comerțul modern.

Cu toții cred că o marcă proprie poate fi o pârghie pentru conservarea profitabilității pe termen mediu și lung. Pentru a sprijini antreprenorii din industria de distribuție cu soluții și recomandări în creionarea unei strategii eficiente, am invitat-o alături de noi, în calitate de speaker la ediția a III-a a Conferinței „Retail & Horeca Distribution” organizată de Modern Buyer, pe Aliz Kosza, Business Mentor & Strateg.

Cu o carieră de 38 de ani, peste 25 de ani de experiență în top management și 5 ani de mentorat de business în antreprenoriate românești, Aliz Kosza (www.alizkosza.ro) este una dintre cele mai experimentate femei de business din România, care a condus companii de top, precum MOL România, Orkla Foods România sau Fabryo Corporation, contribuind la modelarea și inovarea altor companii din 18 industrii diferite. De-a lungul carierei în business, a contribuit – încă din anii ’90 – la formarea și dezvoltarea comerțului modern din România și a construit branduri puternice, care sunt și azi în topul mărcilor din industriile pe care le reprezintă: Poiana, Tomi, Wiesana, Bunica, Ardealul, MOL, Savana.

Din 2012, s-a retras din poziția de CEO și este business mentor și strateg, transferând experiențe și principii de business antreprenorilor și managerilor care doresc să își reinventeze afacerea prin leadership, transformare organizațională și prin implementarea corectă a strategiilor integrate. Aliz este creatoarea brandului Conferințele Sufletul în business și a proiectului dedicat antreprenorilor și managerilor:Business Mentoring House (www.businessmentoringhouse.ro).

La evenimentul „Retail & Horeca Distribution” organizat de Modern Buyer, Aliz și-a propus să ofere perspectiva proprie cu privire la câteva teme care îi preocupă pe invitați:
– Marca privată este o armă în bătălia de preț, un instrument de vânzare sau o resursă de profit și cotă de piață?
– Poate intra orice produs sub marcă privată?
– Corporate brand sau brand de produs?
– Poziționarea optimă (PL) pe harta perceptuală a brandurilor;
– Temerile consumatorilor, riscuri și vulnerabilități.

200 de manageri din industria de distribuție și din FMCG sunt așteptați la „Retail & Horeca Distribution”

La ediția a III-a a conferinței sunt așteptați circa 200 de manageri din România, Bulgaria și Republica Moldova, din rândul celor mai relevanți distribuitori în retail și HoReCa, al producătorilor de bunuri de larg consum, dar și al furnizorilor de soluții pentru aceste industrii. Printre companiile care au confirmat deja prezența în sală se numără: Agrirom, Dinamica Impex, B&B Distribuție, Băneasa, Bunge, DRIM Daniel, Gebruder Weiss, Interbrands Marketing & Distribution, Kamis Condimente, Metro Cash & Carry, Pirifan, Prexico Distribution, Deloitte, PwC, Podravka, Punctual Comimpex, Sammils, Selgros Cash & Carry, Sole Mizo, Alexandrion, Lab Nutrition (Bulgaria), Geraico, Nitela, Licurici Impex, Potpuriu, Serpico Trading, Ursus Breweries, Nestle, Coface, Nielsen, Sfera Business, Transart, Univer Duo Distribuție, Nordic Import Export, Cafea Fortuna ș.a.

Evenimentul va avea loc pe data de 22 Martie 2018, la Hotelul Crowne Plaza din București, Sala Grand Ballroom, în intervalul 9.00 – 16.00.

Parteneri strategici                                                                               

 

 

 

 

Parteneri