Magazinele de tip convenience – principalii beneficiari ai cererii de produse locale

Magazinele de tip convenience sunt perfect poziționate pentru a valorifica cererea de cumpărături axată pe produse locale. Pentru a-și crește vadul comercial este momentul ca acestea să înceapă să facă și livrări la domiciliu, cel puțin așa arată Future of Convenience Report, ediția 2021, lansat de Lumina Intelligence și citat de presa de profil internațională.

Raportul amintește că pandemia de coronavirus a adus schimbări precum munca la domiciliu, viața trăită în comunitate și o „goană după spațiu în aer liber”, pe măsură ce atracțiile din centrul orașului au dispărut. Deși analizează piața din Marea Britanie, tendințele de consum din retailul alimentar evidențiate în raport au fost vizibile și în România, și ar putea continua să se manifeste și în 2021. Astfel:

-78% dintre consumatori spun că este „important” sau „foarte important” să sprijine furnizorii și comercianții cu amănuntul locali;

-53% au cumpărat mai mult local, în ultimul an;

-42% vor continua să cumpere local în viitor;

-74% dintre consumatori spun că este „important” sau „foarte important” să sprijine companiile care dau înapoi comunității.

„Magazinele de tip convenience sunt perfect poziționate pentru a valorifica cererea de cumpărături la nivel local. Implicarea comunității este esențială în consolidarea loialității și a awareness-ului. De fapt, implicarea pozitivă a comunității este direct corelată cu probabilitatea de a recomanda un magazin.”


Explorarea altor căi de acces către consumatori


Pandemia de coronavirus a accelerat deschiderea altor căi de acces către consumatori, pe măsură ce aceștia cumpără din online. Cererea de livrare de la supermarketuri a depășit oferta în primăvară, creând o oportunitate pentru magazinele de tip convenience și declanșând fenomenul de „On Demand Convenience”. Comercianții au inovat prin crearea de oferte de pachete de produse la prețuri convenabile și chiar pe bază de abonament, venind în întâmpinarea nevoii cumpărătorilor.

Raportul Future of Convenience Report, ediția 2021, arată că:

-18% dintre consumatori și-au schimbat modul de a face cumpărături în online în ultimul an.

-38% dintre consumatori nu știu că există livrări făcute de magazinele de tip convenience, deși 48% ar comanda din aceste magazine;

-27% dintre consumatori ar înlocui obiceiul de a face cumpărăturile takeaway cu comenzi cu livrare acasă dintr-un magazin de tip convenience.

„2020 a înregistrat o accelerare a cumpărăturilor online, pe care nu am fi putut să o prevedem. Aproape unul din cinci cumpărători și-a schimbat modul de a cumpăra online, evidențiind o nouă oportunitate. Pe măsură ce cererea crește, magazinele de tip convenience au o mare șansă de a stimula creșterea coșului de cumpărături și de a-și extinde vadul comercial prin livrările la domiciliu. Livrările la domiciliu le-ar permite să concureze și cu operatorii de servicii alimentare de tip takeaway/grab-n-go.

Cumpărături inteligente

Este foarte probabil ca impactul pandemiei asupra mediului economic să fie resimțit pe termen mai lung, iar comercianții cu amănuntul și furnizorii ar trebui, prin urmare, să se aștepte la un comportament al consumatorilor mai inteligent în materie de cumpărături.

-61% dintre cumpărători sunt „foarte” sau „extrem” de conștienți de prețurile produselor din magazinele de tip convenience;

-43% dintre consumatori au răspuns că „este probabil” sau „foarte probabil” să devină loiali, dacă ar primi oferte personalizate;

-28% dintre cumpărători cumpără own label;

-46% au răspuns fie că „sunt de acord“, fie că „sunt puternic de acord“ când au fost întrebați dacă încearcă să reducă cheltuielile cu mâncarea și băutura;

-66% au răspuns fie că „sunt de acord“, fie că „sunt puternic de acord“ când au fost întrebați dacă sunt mult mai atenți pe ce cheltuie bani acum decât înainte de pandemie.


Marea provocare pentru comercianții cu amănuntul în 2021 va fi păstrarea acestor cumpărători care au început să cumpere produse locale în pandemie. Comercianții cu amănuntul și furnizorii vor trebui, inevitabil, să răspundă rapid prin promoții, dar să ofere și scheme de loializare pentru a câștiga și a păstra obiceiurile de consum nou create, arată raportul, lansat de Lumina Intelligence, divizia de cercetare a companiei de media William Reed, care deține platformele Nutraingredients.com și FoodNavigator.com.

Articolul precedentVerdino lansează o gamă nouă de cârnați și chifteluțe din proteină de mazăre
Articolul următorCoface: Insolvențele în România au scăzut cu 13% în 2020 față de anul precedent și se situează la minimul ultimului deceniu
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.