Lanțul La Mama urmărește extinderea în țară și în afară

Lanțul de restaurante din București, La Mama, împlinește 20 de ani. Afacerea a debutat în februarie 1999, când a fost deschisă prima unitate, ajungând astăzi la șase restaurante al căror prag l-au trecut aproape 15 milioane de clienți. Potrivit lui Cătălin Mahu, proprietarul businessului, afacerea urmează să se extindă în țară și chiar în afara granițelor, în București fiind din ce în ce mai greu de găsit spații comerciale adecvate.

Lanțul La Mama a înregistrat în 2018 o cifră de afaceri de peste 4,4 milioane de euro și numără 230 de angajați, din care 74 au o vechime de la 5 până la 20 de ani în cadrul companiei.

La Mama este printre primele companii din România care au implementat sistemul de carduri de loialitate electronice, iar din 2007 dispune de serviciul home delivery.

După 20 de ani de activitate, proprietarul businessului, Cătălin Mahu, apreciază că resursa umană rămâne una dintre cele mai importante provocări din domeniu. De altfel, potrivit patronatelor din industrie, deficitul forței de muncă din HoReCa se ridică astăzi la minimum 100.000 de angajați.

,,În ultimii 10 ani, în care am operat două restaurante pe litoral, am reușit să angajăm într-un sezon întreg maximum 10 oameni. De aceea, la fiecare început de vară am plecat din București cu o echipă formată din cei 100 de oameni de care era nevoie ca să acoperim buna desfășurare a întregii activități. Nereușind să angajăm în ritmul în care ne era nouă necesar, am realizat că o soluție mai bună ar fi să renunțăm la cele două restaurante care cumulau o cifră de afaceri de 700.000 de euro. Știam că fără o echipă constantă vom avea variații ale produselor și serviciilor, iar clientul ne va sancționa”, a rememorat Cătălin Mahu, proprietarul lanțului de restaurante La Mama.

,,Au fost 20 de ani de provocări, cu suișuri și coborâșuri. Dintre aceștia, 2008 a fost anul cu cele mai mari încasări și a fost o dezvoltare nebună în care nu era atât de important doar să faci profit, ci să reinvestești prin deschiderea unor noi locații. Din nefericire, criza care a venit începând cu 2009 a doborât tot felul de așteptări de genul ăsta, ușor-ușor a trebuit să închidem patru unități și asta a făcut ca cifra noastră de afaceri să se ducă chiar sub jumătatea anului 2008,” a declarat proprietarul.

Mahu spune Povestea de la colțul mesei
Cu aceeași ocazie, Cătălin Mahu lansează, în calitate de autor, cartea Povestea de la colțul mesei, volum ce reprezintă o colecție de memorii antreprenoriale semnate de cofondatorul primei rețele de restaurante cu capital românesc.

Aniversarea celor 20 de ani de la deschiderea primului restaurant La Mama este sărbătorită cu un Top 20 de preparate care au făcut istorie. Ciorbele de toate felurile se află în topul celor mai comandate specialități românești, iar bilanțul aniversar al lanțului de restaurante o confirmă: 3.277.800 de porții de ciorbe au fost consumate de aproape 15.000.000 de clienți. Topul este urmat la mare distanță de 2.207.800 de porții de mâncare gătită ca la mama acasă comandate și 460.000 de papanași cu brânză, smântână și dulceață.
Începând din luna martie 2019, în fiecare zi de 27 a lunii, clienții vor beneficia de 20% reducere la câte două dintre produsele selectate în acest clasament.