Kaufland invită brandurile să se asocieze celei mai noi inițiative de reciclare din magazinele sale

Kaufland România introduce în magazinele sale un sistem de colectare a flacoanelor goale, rămase de la produsele de igienă sau de curățenie. Retailerul invită și alte branduri responsabile, din sectorul FMCG, să se alăture campaniei și să ofere, astfel, un impuls consumatorilor pentru a recicla ambalajele. Clienții care aduc ambalaje pentru reciclare, în magazinele Kaufland, primesc cupoane de reducere de 50% pentru achiziționarea de produse noi de îngrijire.

Astfel, în spațiul special amenajat sub forma unei broscuțe țestoase, la intrarea în magazine, clienții pot depune sticle goale din plastic (plasticul de tip PET, HDPE și LDPE). Sunt acceptate recipientele de la șampon, balsam, gel de duș, cremă de corp, de față sau de mâini, apă de gură sau de săpun lichid, dar și recipiente goale de produse de curățenie, precum detergenți de haine sau de vase, soluții de curățare a bucătăriei, băii, pardoselii sau geamurilor.

În prezent, broscuța este disponibilă în cinci magazine din orașele București (str. Barbu Vacarescu, nr. 120-144, str. Sebastian, nr. 88C, Bulevardul Theodor Pallady nr. 51 – iar până la finalul lunii și în Pantelimon), Timișoara (str. Damaschin Bojinca, nr. 4) și Iași (șos. Păcurari, nr. 86M). Proiectul urmează să fie extins în mai multe orașe mari din țară și în Republica Moldova (magazinul din str. Decebal).

Proiectul reprezintă o premieră la nivelul pieței, astfel de ambalaje fiind mai dificil de reciclat, din cauza procesului minuțios de sortare, pe tipul de material, respectiv de culori.

La fiecare trei astfel de recipiente aduse la instalația sub formă de broscuță din magazin, clienții vor primi câte un cupon cu reducere la produsele aflate în campania lunii respective.

Pe parcursul lunii iulie, cei care reciclează vor fi recompensați cu cupoane de 50% reducere la gama de geluri de duș Dove, 250 ml, din variantele Nourishing, Nourishing Care & Oil, Cocoa Hibiscus, Dove Men Clean Comfort sau Minerals & Sage. Cupoanele se ridică de la Biroul de Informații din magazin.

,,Pe această cale, invit toate brandurile responsabile de produse de larg consum să se alăture campaniei și să își pună promoțiile în slujba sustenabilității, oferind un impuls clienților care le vor recicla astfel ambalajele pe care le introduc pe piață. Prin acest tip de parteneriat retalier-brand-client, închidem împreună circuitul de consum într-un mod sustenabil. Ne dorim ca tot mai multe branduri să reacționeze pozitiv și să utilizeze infrastructura pe care o punem la dispoziție tuturor, urmând ca noi să preluăm 100% toate cheltuielile legate de menținerea întregii rețele de reciclare, prin colaborarea cu furnizorul specializat”, declară Valer Hancaș, Director de Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.

Ulterior, ambalajele de produse de igienă și curățenie aduse la Broscuță sunt sortate și reciclate prin intermediul unei firme specializate, printr-un proces amplu ce constă în trei etape: sortarea materialelor la stația automată; pregătirea pentru reciclare; reciclarea propriu-zisă, prin termoformare.

Nu se acceptă: recipiente metalice, de sticlă, tetra pak sau carton, produse de machiaj, deostick, spray-uri, pastă de dinți, respectiv perii, mănuși, bureți de vase sau alte recipiente care nu sunt din acest tip de plastic.

Pentru alte tipuri de ambalaje, clienții au la dispoziție și automatele Tomra, instalate în parcările a 50 de magazine Kaufland, unde pot fi reciclate PET-uri normale (cu volum de până la 3 litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru).

În faza pilot a inițiativei, clienții s-au dovedit a fi foarte receptivi: aproximativ 5.000 de flacoane goale au fost deja colectate în lunile anterioare.