În 2025, produsele sub umbrela 3RO lansate de Penny România au ajuns la 53% din cifra de afaceri a companiei

Împreună cu Academia de Studii Economice, Penny continuă îniţiativa 3RO cu lansarea studiului „Evaluarea impactului economic și social al sectorului retail în România”

Penny România a prezentat pe 3 aprilie a.c., în cadrul unei conferințe organizate la Academia de Studii Economice, evoluția sortimentului 3RO de la lansarea din 2022 care a ajuns să reprezinte 53% din CA a retailerului.

În 2022, compania și-a propus ca 60% din produsele aflate la vânzare să fie 3RO, mai precis să aibă ingredientul principal provenit din România (cultivat, crescut, extras sau fabricat în țară), să fie procesat în România și ambalat în România.
În același timp, totalul produselor fabricate în România a ajuns la 68% din CA a retailerului, iar 87% dintre furnizorii Penny sunt companii românești, înregistrate în România.

Inițiativa de a crește numărul de produse 3RO la raft continuă cu un apel către întreaga industrie de retail, concretizat în rezultatele studiului privind Evaluarea impactului economic și social al sectorului retail în România, realizat de Penny și Academia de Studii Economice, lansat în cadrul aceluiaşi eveniment.

„De 20 de ani, ne concentrăm pe nevoile românilor, cărora le răspundem printr-o strategie eficientă de dezvoltare. Prioritatea noastră este ca românii să găsească în magazinele Penny produsele dorite, fabricate în România și disponibile la prețuri accesibile. De aici a pornit inițiativa 3RO, pe care am dezvoltat-o de la an la an prin noi cercetări și colaborare strânsă cu producători români, astfel încât astăzi sortimentul 3RO reprezintă 53% din cifra de afaceri. Inițiativa 3RO este răspunsul nostru pentru susținerea producției locale și a economiei naționale. Iar acest nou studiu, realizat împreună cu ASE, demonstrează impactul major al sectorului retail în România și oferă o bază solidă pentru politici economice sustenabile.” Daniel Gross, CEO Penny.

Astfel, principalele concluzii ale studiului și direcțiile strategice pentru dezvoltarea retailului sunt:
– Contribuția semnificativă a retailului la PIB: retailul joacă un rol activ în economie, atât prin activitatea directă, cât și prin stimularea lanțurilor de aprovizionare și a industriei alimentare locale.
– TripluRO este un motor de dezvoltare economică locală, aşa cum arătat mai sus.
– Diferențele dintre importurile și exporturile de produse agroalimentare determină o balanță de comerț exterior deficitară: principalele importuri vizează alimentele procesate și produsele vegetale (de exemplu legume, fructe și produse alimentare procesate); în timp ce exporturile sunt mai reduse, reprezentând, în special, materii prime ceea ce indică nevoia de politici comerciale echilibrate;
– Impactul lanțurilor scurte și al producției locale: studiile anterioare realizate de Penny și ASE au evidențiat oportunități concrete pentru dezvoltarea afacerilor românești în industrii precum agricultura, ambalarea și procesarea alimentelor.

Realizarea obiectivului 3RO presupune o colaborare strânsă, pe termen lung, între mediul de afaceri și autorități, cu scopul comun de a dezvolta producția locală în vederea echilibrării balanței comerciale și a susținerii economiei locale. Retailul are un rol important în economie, contribuie direct la PIB și la crearea de locuri de muncă, precum și indirect, prin stimularea altor industrii și a cererii generale.

Suntem bucuroși să contribuim, din perspectivă academică, la o analiză riguroasă a unui sector esențial pentru economia României: retailul. Acest domeniu are un rol central în stimularea creșterii economice, susținerea ocupării forței de muncă și încurajarea producției locale. Studiul realizat în parteneriat cu PENNY oferă date relevante pentru mediul economico-social și reprezintă un exemplu concret de colaborare eficientă între mediul academic și cel de afaceri.” Prof. Univ. Dr. Nicolae Istodor, Rectorul ASE București, Coordonator Studiu Retail.

Demersurile inițiate de Penny în parteneriat cu ASE

După lansarea în 2022 a ghidului „100 de idei de business pentru România” pentru care au fost analizate 100 de oportunități de dezvoltare a unor afaceri locale din industrii precum agricultura, ambalajele, produsele cosmetice, Penny și ASE au continuat colaborarea cu studiul „Strategii pentru echilibrarea balanței comerciale a României prin stimularea și susținerea producției naționale” cu scopul de a indentifica soluții eficiente pentru dezvoltarea producției de bunuri 3RO şi cu obiectivul final de a susține economia. Acest studiu relevă faptul că topul celor mai importate produse a rămas neschimbat în ultimii 10 ani, însă diferă de cel al exporturilor. Principalele importuri sunt din grupa Produselor alimentare, băuturi și tutun (41,7% din totalul produselor agroalimentare importate în anul 2022), urmată de Produse vegetale (33%) și Animale vii și produse animale (21,75%).
Concluziile legate de importul produselor alimentare, inclusiv animale vii și produse animale, au stat, astfel, la baza realizării „Studiului privind evaluarea impactului economic, social și de mediu al sectorului creșterii suinelor în România”, lansat în 2024 de Penny și ASE împreună cu Cris-Tim. Obiectul studiului a constat în analiza sectorului creșterii suinelor, cu provocările și oportunitățile existente la nivelul României.

 

Articolul precedentLyubomir Spasov este noul Country Topline Unit Leader al Danone România
Articolul următorMagazinele Carrefour, lansate în aplicația Bolt Food
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.