Imke Fasold, Jungheinrich România: Suntem pregătiți să oferim servicii full-line

Piața de echipamente de manipulat din Romania înregistrează o ușoară scădere față de anul trecut, în mare parte cauzată de incertitudinea generată de pandemia de COVID-19. “La fel ca și în 2019 însă, Jungheinrich România va reuși să încheie anul cu un rezultat foarte bun, ca lider de piață, în ciuda contextului economic defavorabil.” anunță Imke Fasold, General Manager, Jungheinrich România.

În 2021, producătorul german de stivuitoare și sisteme intralogistice are în lucru câteva proiecte pe zona tehnologiilor nepoluante, a digitalizării și a susținerii creșterii eficienței afacerilor clienților săi.

Către ce tip de echipamente s-au îndreptat clienții din logistică, în România, în 2020?

Tipul de echipament solicitat depinde de modelul de business al fiecărui logistician. Oferim fiecărui client exact echipamentul de care are nevoie. Există câteva trenduri pe care le-am remarcat în piață anul acesta, și primul dintre acestea este orientarea din ce în ce mai mare spre soluțiile cu baterii Li-Ion, care susțin eficiența fluxului în depozit, mai ales acolo unde se lucrează în două sau trei schimburi. În al doilea rând, am observat și o orientare din ce în ce mai pronunțată a pieței către soluții care susțin creșterea productivității. De exemplu, au crescut solicitările de electro-stivuitoare pentru culoare înguste, care permit o utilizare foarte rațională a spațiului din depozit.

Dar clienții din retail?

Retailul a performat foarte bine în 2020. Portofoliul ofertat a variat de la echipamente precum transpalete electrice și preparatoare de comenzi până la stivuitoare cu stâlp retractabil.

Cum a influențat mersul operațiunilor – deschiderea unui al doilea sediu al Grupului Jungheinrich în România, la Gilău, în județul Cluj?

Deschiderea celui de-al doilea sediu la Gilău ne-a permis să fim și mai aproape de nevoile clienților noștri. Într-o economie în care viteza de reacție si calitatea serviciilor primează, era important să putem oferi clienților noștri servicii la nivel regional.

Cum sperați să creșteți în continuare, în 2021, în România, cota de piață a companiei Jungheinrich?

În anul 2021 avem planificate lansări de produse noi care să răspundă nevoilor din ce în ce mai sofisticate ale clienților noștri. Pe de altă parte, lucrăm la câteva proiecte pe zona tehnologiilor nepoluante, a digitalizării și a susținerii creșterii eficienței afacerilor clienților noștri.

Care sunt argumentele d-voastră pro și contra echipamentelor second-hand?

Atât echipamentele noi, cât și cele second hand răspund anumitor nevoi ale clienților. Opțiunea depinde de aplicație și, nu în ultimul rând de bugetul disponibil. Suntem pregătiți să răspundem tuturor nevoilor oferind servicii full-line care să includă atât vânzarea de echipamente noi, cât și second hand sau închiriere (pe termen scurt și lung).

Avem echipe mobile peste tot în țară și le oferim clienților noștri o acoperire națională cu un timp de răspuns extrem de competitiv. Clienții noștri știu deja că orice solicitare este tratată cu atenție, seriozitate și rapiditate.

Cât de deschiși sunt clienții din România față de propunerile de inovație care vin din partea companiei Jungheinrich?

Marea majoritate a clienților sunt extrem de deschiși când vine vorba de inovații. Evident că pentru clienți nu inovația în sine este importantă, ci beneficiile care decurg din inovație în activitatea lor de zi cu zi.

Aveți un exemplu fericit de colaborare cu clienții din d-voastră din retail sau distribuția și logistica FMCG?

Jungheinrich Romania acordă o atenție deosebită gradului de satisfacție al clientului. Facem tot ce depinde de noi pentru a menține acest nivel al satisfacției și încrederii la un nivel ridicat. Din acest motiv, din punctul nostru de vedere, orice colaborare nu poate fi decât una „fericită” pentru ambele părți.

Ce obiective de creștere a avut compania în 2020 și ce ați reușit să finalizați până acum?

Până în acest moment toate obiectivele de business ale companiei sunt în linie cu așteptările, acest lucru datorându-se în egală măsură clienților și angajaților. Evident că situația generată de Covid ne-a obligat să revedem cifrele care fuseseră planificate înainte de izbucnirea pandemiei.

Cu ce rezultate veți încheia 2020 și ce estimări aveți pentru 2021 pe piața din România?

Estimăm că datorită crizei sanitare vom termina 2020 puțin sub rezultatele anului trecut. Pentru 2021 ne așteptăm la o piață stabilă, dar a cărei evoluție poate fi influențată de impactul crizei sanitare în economie.

Cum vor influența tendințe precum automatizarea, robotica și IoT industria în care activați, în viitorul apropiat?

Grupul Jungheinrich studiază cu mare atenție trendurile globale care pot influența piața de echipamente de manipulat și ridicat. Dintre acestea, tendința generală de îmbătrânire a populației coroborată cu tendința de creștere a vârstei de pensionare este evident că vor dirija piața înspre soluții din ce în ce mai automatizate, menite să ușureze activitatea personalului din această categorie de vârstă, care va deveni din ce în ce mai reprezentativă. Din acest motiv derulăm în acest domeniu nu doar proiecte pe termen scurt, ci și cu bătaie mai lungă, mergând până la 10-20 ani în față.