Grupul Orbico a preluat controlul Interbrands şi devine cel mai mare distribuitor de FMCG din țară

Ioana Boghenco - Președinte al Consiliului de Administrație și Director General al Interbrands Orbico.

În luna octombrie 2021, s-a finalizat proiectul de fuziune prin care grupul Orbico a preluat controlul Interbrands. Odată cu finalizarea fuziunii, Interbrands Orbico devine cel mai mare jucător de pe pe piața de distribuție FMCG din România. Managementul companiei este format din Ioana Boghenco – Președinte al Consiliului de Administrație și Director General, Ivanka Ivanova – membru al Consiliului și Director de Operațiuni și Laurențiu Lăcătușu – membru al Consiliului și Director Comercial.

„Principalele beneficii ale fuziunii constau în utilizarea la potențial maxim a sinergiilor, cu scopul dezvoltării și îmbunătățirii serviciilor, modernizarea proceselor și a sistemelor, eficientizarea capacităților logistice și maximizarea potențialului canalelor de distribuție pentru toate brandurile din portofoliu”, a spus Ioana Boghenco, Director General al Interbrands Orbico.

În prezent, vânzările Orbico Group (Orbico, Orbico Beauty și Professional Brands Marketing & Distribution) generate pe piața din România sunt de 800 de milioane de euro, dar obiectivul Interbrands Orbico este de a depăși pragul de 1 miliard de euro, în perioada următoare.

Compania aduce clienților un portofoliu integrat care însumează peste 200 de branduri și peste 12.000 de produse din categorii, precum: tutun, parfumerie, uz casnic, alimentare și non-alimentare.

Printre partenerii din portofoliul Interbrands Orbico se numără: Philip Morris, Procter & Gamble, Bolton (Rio Mare), Lindt, Kellogg’s (Pringles), Duracell, Fater (Ace), Klintensiv, Dalli (Bonux), Tchibo, Wella, Coty, Converse, Revlon.

Compania vizează trei mari direcții de dezvoltare pentru viitorul apropiat: lansarea unei platforme digitale business-to-business, automatizarea fluxurilor și capabilităților logistice și implementarea unor noi modele de business, conexe distribuției convenționale.

Totodată, atenția la nevoile angajaților reprezintă o prioritate, astfel încât cei peste 2,000 de angajați ai companiei vor putea beneficia de noi oportunități de specializare și dezvoltare profesională, atât la nivel local, cât și regional, în vederea motivării continue a organizației.

Grupul Orbico, deținut de omul de afaceri croat Branko Roglic, este lider pe piața distribuției de produse de larg consum din Europa, cu o cifră de afaceri anuală de aproximativ 3 miliarde de euro.