Gemma Webb, CEO BAT: „Introducerea unui calendar de acciza ofera sustenabilitate veniturilor bugetare si industriei producatoare”

Gemma Webb, CEO al companiei British American Tobacco, reactioneaza astazi la anuntul Guvernului Romaniei de a implementa un calendar de crestere a accizei la produsele din tutun pentru perioada 2017-2022.

”Consideram ca introducerea unui calendar de acciza pentru urmatorii cinci ani este o masură care ofera sustenabilitate atat veniturilor bugetare din taxarea tutunului cat si industriei producatoare, a doua cea mai importanta pentru bugetul statului. Tocmai de aceea, apreciem faptul ca decizia Guvernului a implicat si consultari cu industria. British American Tobacco a sustinut ca un calendar clar de acciza va asigura cresterea si sustenabilitatea veniturilor bugetare din taxarea comertului legal fara a prejudicia eforturile in desfasurare pentru diminuarea traficului ilicit.”.
In opinia acestuia, initiativa Guvernului permite proiectarea incasarilor la bugetul de stat pentru o perioada de timp rezonabila, oferind in acelasi timp producatorilor stabilitatea necesara desfasurarii activitatii si continuarii investitiilor in Romania.

„Mentionam ca, desi taxele reprezinta componenta principala a pretului tigaretelor, companiile producatoare trebuie sa tina cont si de alte costuri in stabilirea propriilor politici de pret. British American Tobacco a facut si continua sa faca eforturi logistice si financiare importante pentru a se conforma Legii de transpunere a Directivei Europene a Tutunului intr-un timp considerabil mai mic fata de cel prevazut de Directiva. Reamintim faptul ca transpunerea intarziata a Directivei a lasat producatorilor doar 30 de zile pentru adaptarea productiei si a redus la jumatate timpul acordat pentru curatarea pietei de produsele conforme vechii legislatii. Consecintele transpunerii tardive si, pana in momentul de fata, incomplete a Directivei Europene a Tutunului se vor face simtite si in anul 2017”.

Articolul precedentSuper Mercato ajunge la 12 magazine
Articolul următorCe erori facem in analiza generatiei ”millennials”?
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.