1.800 de companii din 59 de țări și 90.000 de profesioniști din 130 de țări vor participa la cea de-a 11-a ediție a târgului Fruit Attraction, din perioada 22 – 24 octombrie, la Madrid. Târgul va fi găzduit în pavilioanele 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 din cadrul spațiului expozițional IFEMA.
Principalele axe pe care este construită această ediție sunt inovația, diversitatea, calitatea, informațiile de specialitate și relațiile comerciale.
Târgul este organizat de IFEMA și FEPEX, iar segmentul Fresh Produce înregistrează cea mai mare prezență, 70% în cadrul Fruit Attraction, industria auxiliară are o prezență semnificativă, cu 30% dintre expozanți. Sectorul horticol este reprezentat sub umbrela Flower & Garden Attraction.
În privința expozanților, participarea companiilor spaniole reprezintă 65% din total, indicând prezența tuturor comunităților autonome, care produc fructe și legume în această țară. Participarea internațională este de 35%, o cotă în creștere cu 16% față de ediția anterioară, ceea ce face din Fruit Attraction un eveniment-cheie pentru producția, marketingul și distribuția de fructe și legume.
Cei mai puternici expozanți sunt Italia; Franţa; Olanda, Portugalia, Marea Britanie și Polonia, la care se adaugă Grecia. Din afara spațiului european, vor fi prezente țări, precum: Chile, Brazilia, Peru, Statele Unite, Costa Rica, Columbia, Argentina, Africa de Sud și Emiratele Arabe Unite. Ecuadorul va participa cu pavilion comun.
Acestora li se adaugă prezența unor țări, precum: Ghana, Senegal, Kenya și Republica Moldova.
În acest an, Programul Internațional de oaspeți conceput de IFEMA va atrage 1.000 de buyeri din 82 de țări, fie reprezentanți ai retailerilor, fie ai importatorilor și angrosiștilor din toată lumea.
La acest program se adaugă o altă inițiativă a IFEMA – Guest Importing Country Initiative, țările invitate să participle fiind India și Singapore.
Fruit Attraction și-a propus să încurajeze relațiile comerciale dintre țările participante printr-un program complet de mese rotunde, vizite ghidate la târg și sesiuni B2B.
Organizatorii au acordat atenție spațiului destinat producției ecologice: Ecorganic Market va fi zona specializată pe producția, comercializarea și exportul de produse ecologice, amplasată în pavilionul 6; spațiul Smart Agro din Pavilionul 7 este destinat aplicațiilor noilor tehnologii și conectivității cu scopul de a crește productivitatea fermelor de fructe și legume, zona Nuts Hub este destinată nucilor, iar Flower & Garden Attraction este zona destinată comerțului profesionist cu flori și plante vii, găzduită în pavilionul 6.
Pe de altă parte, The Innovation Hub – găzduit de pavilioanele 8 și 10 – și Foro Innova sunt spații dedicate inovației și dezvoltării afacerilor din acest sector.
Târgul găzduiește Premiile Accelera pentru inovație și antreprenoriat, care au devenit un eveniment important în susținerea antreprenorialului în sectorul fructelor proaspete. Secțiunea Chef Factoria reprezintă spațiul gastronomic din cadrul Fruit Attraction, unde vor avea loc demonstrații atractive și show-uri culinare.
În programul conferințelor sunt anunțate World Fresh Forum, ca spațiu de networking pentru a profita de oportunitatea de a întâlni reprezentanți din China, Singapore și India. De asemenea, la Congresul Biofruit se va discuta despre viitorul pieței de fructe organice; iar ziua AWM (Agriwater Management) va analiza managementul apei în horticultură; în timp ce Technology Attraction va evidenția importanța tehnologiei în creșterea competitivității producătorilor spanioli.