(P) Logistică şi transporturi: perspective asupra Black Friday 2019

Printre conceptele de marketing importate pe piaţa locală, Black Friday reprezintă o poveste cu un succes răsunător, despre care cifrele vorbesc de la sine: în 2018, perioada de promoţii a totalizat vânzări de 250.000.000 de euro doar pe online, reprezentând o creştere de 30% faţă de anul anterior; 90% din consumatori s-au declarat mulţumiţi (conform unui studiu Trusted.ro & Eureka Insights), indicator din care se poate deduce că şi pentru 2019 intenţia de cumpărare va fi la cote înalte.

Ce înseamnă acest lucru pentru piaţa transporturilor şi a logisticii? În primul rând, recunoaşterea impactului comerţului digital şi repoziţionarea în funcţie de acesta.

Un exemplu în acest sens îl constituie Gebrüder Weiss România, care în 2018 a decis să îşi lanseze propriul serviciu de livrare la domiciliu, Home Delivery, specializat în transportarea produselor voluminoase.

Din perspectiva unui jucător care reprezintă o verigă esenţială între retailer şi consumatorul final, au fost analizaţi mai mulţi factori ce ţin de comportamentul cumpărătorului local – printre care preferința către plata cash, la livrare, dar şi dorinţa flexibilităţii în privinţa termenului de livrare şi a calităţii serviciului prestat. În 2018, s-a remarcat şi o echilibrare a lucrurilor faţă de anii anteriori: retailerii s-au organizat diferit, extinzând campania pe mai multe luni, şi au promovat termene de livrare mai realiste.

În acest context şi beneficiind de experienţa companiei-mamă pe pieţe, precum Austria şi Cehia, Gebrüder Weiss a ales să aducă pe piaţa din România un serviciu de livrare la domiciliu nişat, care pune accentul pe menţinerea unei relaţii excelente între retailer şi consumator. În special în perioade aglomerate, când pe piaţa livrărilor se pune un stres suplimentar, un serviciu specializat în transportul mărfurilor grele (aparate electronice și electrocasnice, mobilier, echipamente de fitness, alte mărfuri ambalate, cu o greutate de maxim 45 kg ) poate reprezenta un factor decisiv.

Lanţul porneşte de la aprovizionare: ridicare la termen a produselor de la producător, distribuitor sau depozit central, punerea la dispoziție a datelor comenzilor pentru planificarea livrării, încărcare sigură și rapidă de către personal cu experiență şi livrare de la furnizor la client.

Pentru clientul final, garanţia pe care o oferă GW include un termen individual în decursul a trei intervale de livrare, un apel telefonic cu 30 de minute înainte de livrarea la destinație şi manipularea mărfurilor cu echipe de 2 persoane. Livrarea are loc pe tot teritoriul României, inclusiv seara şi în zilele de sâmbătă, existând şi posibilitatea unui serviciu expres, de 24 de ore. În plus, partenerii beneficiază şi de transport retur de la client, cu verificarea produselor returnate conform unor criterii definite.

Serviciul Home Delivery vine în completarea portofoliului de soluţii logistice şi de transport pe care Gebrüder Weiss România le pune la dispoziţia clienţilor săi de 25 de ani, de la supply chain management la logistica producţiei şi a distribuţiei, la soluţii personalizate pentru industria auto, high-tech, fashion, a bunurilor de consum. Pentru perioadele de vârf, alegerea unui partener de încredere în logistică şi transporturi poate face diferenţa între a avea sau nu marfa la raft sau în depozit în timp util – şi, deci, între a mulţumi sau nu clientul final.

Despre Gebrüder Weiss România
Prezentă în România încă din anul 1994, GW aniversează 25 de ani de experiență pe piața locală. Bazându-se pe o infrastructură națională cu 9 hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța, Oradea și Craiova, GW oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim. Din 2018, compania a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo.