Fedir Rybalko, Sustainable Fresh Produce Logistics Consultant RCRA/USAID, va susține o prezentare în cadrul evenimentului „Retail & FMCG Market în Republica Moldova”

USAID este partener principal al evenimentului „Retail & FMCG Market în Republica Moldova”, organizat de platforma de informații Modern Buyer la Chișinău, în data de 29 februarie 2024. Fedir Rybalko, Sustainable Fresh Produce Logistics Consultant RCRA/USAID, va susține o prezentare în care va evidenția schimbările din piața locală și va semnala necesitatea implementării sistemului de de garanţie-returnare a ambalajelor în Republica Moldova, exemplificând cu modele care funcționează deja în alte țări (inclusiv România).

În prezentarea sa, consultantul RCRA/USAID va explica și care sunt piedicile pentru operatorii de sisteme de pulling să intre pe piața R. Moldova.

Totodată, Fedir va prezenta potențialul de producție și export al sectorului de fructe și legume proaspete din Republica Moldova (cât se produce, unde se exportă, volumele de export etc.).

Proiectul Competitivitate și Rezilienţă Rurală în Moldova (RCRA) se derulează din 2022 până în 2027, cu scopul de a stimula restabilirea durabilă și complexă a Republicii Moldova, afectată de criza regională cauzată de invazia Ucrainei de către Federaţia Rusă, dar și pentru a accelera dezvoltarea economică a localităţilor rurale din această țară, într-o manieră cuprinzătoare și adaptată la schimbările climatice, consolidând rezultatele atinse în ultimul deceniu cu suportul USAID și catalizând creșterea competitivităţii sectoarelor-cheie ale economiei.

Finanţat de USAID și implementat de compania Chemonics International Inc., FARM și Smithsonian Institution, proiectul susţine agricultura cu valoare adăugată, care include sectoarele: horticol, apicol, agricultura ecologică; precum și industria vitivinicolă și sectorul turismului.

USAID contribue la sporirea competitivităţii acestor sectoare în ţară și peste hotare, la crearea de noi locuri de muncă și reducerea exodului forţei de muncă din Moldova, prin încurajarea diasporei de a se implica în domeniile agriculturii și turismului.

Pentru a dezvolta modele sustenabile cu efect demonstrativ de creștere a competitivităţii sectoarelor economice, rezilienţei și redresare a localităţilor rurale, proiectul este dotat cu un Fond de granturi în valoare de 13 milioane USD, destinat adaptării la schimbările climatice, transferului de tehnologii și inovaţii. Resursele fondului ajută la generarea de noi investiţii publice și private în sectoarele-cheie.

„Retail & FMCG Market în Republica Moldova” este un eveniment de o zi, format din mai multe componente: conferință, expoziție de produse FMCG și sesiuni de business networking.

Temele ediției din acest an:

– Evoluția consumului de produse FMCG în Republica Moldova: analize de piaţă sectoriale, climat de consum, dinamica pieței de retail modern;
– Creșterea sustenabilă a industriei de retail și FMCG în Moldova, în vederea pregătirii aderării la UE;
– Produs local: Creșterea competitivității producătorilor locali; Proiecte strategice la nivel național elaborate de instituțiile statului și/sau organisme internaționale pentru creșterea competitivității producătorilor locali pe piața internă. Reprezentanții rețelelor de comerț modern ne vor arăta, de asemenea, ce înseamnă pentru ei un produs local de calitate, competitiv pe piața internă și pe piața europeană și care sunt strategiile lor pentru susţinerea producătorilor moldoveni.

Audiența evenimentului

Așteptăm alături de noi peste 200 de participanți, factori de decizie din companiile FMCG, din industria de retail modern, dar și reprezentanți ai autorităților de stat din Republica Moldova.

La eveniment sunt invitați, așadar:
– Reprezentanți ai ministerelor de resort;
– Producători/Furnizori de bunuri de larg consum din Republica Moldova și România;
– Rețele de retail modern din Republica Moldova, lanțuri de benzinării, dar și magazine specializate;
– Distribuitori în retail și HoReCa;
– Furnizori de soluții și servicii (ambalatori, companii de logistică, transport, companii de marketing și trade marketing ș.a.);
– Agenții de cercetare de pe piață.

Expo Hall

Un spațiu de expoziție va fi pus la dispoziția producătorilor/furnizorilor care doresc să își prezinte produsele, soluțiile sau serviciile destinate sectorului. Expozanții pot organiza aici întâlniri, degustări, prezentări de produs.

Business Networking

Evenimentul este un excelent prilej de networking între factorii de decizie din Retail și FMCG. Atât în zona de expo, cât și în pauzele din timpul conferinței vor avea loc sesiuni de business networking între rețelele de retail prezente la eveniment și furnizorii/producătorii de soluții diverse.

Cum puteți participa

Înscrierile la eveniment sunt în desfășurare. Informații privind condițiile de participare cu bilet sau în calitate de Partener Expozant puteți solicita prin e-mail sau telefon la:
– Maria Hurduc, Managing Partner – maria.hurduc@modernbuyer.ro, +40729.880.041
– Andrada Bercaru, Reprezentant Comercial – andrada.bercaru@modernbuyer.ro +40734.707.986

Cum a fost Ediția 2023

Ediția anterioară a avut loc în data de 14 martie 2023, la Courtyard by Marriott Chișinău.

Concluzii şi mesaje-cheie ale speakerilor puteți regăsi AICI

De asemenea, o galerie foto a evenimentului puteți vizualiza în pagina de Facebook a Modern Buyer.

Vă aşteptăm alături de noi la Chișinău!

Articolul precedentEisberg România raportează o creștere cu 7% a volumului vânzărilor
Articolul următorRetuRO deschide un nou centru în Giarmata
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.