Extractul de Stevia a fost utilizat in 27% dintre noile produse lansate la nivel global in 2017

0
333

Un numar tot mai mare de bauturi si produse alimentare care folosesc ca indulcitor Stevia se lanseaza la nivel global, in toate regiunile. Dintre noile produse alimentare si bauturi cu extract de Stevia lansate in al doilea trimestru al anului 2017, 40% au fost in Asia Pacific, 21% in Europa, 19% in America de Nord, 17% in America Latina si 3% Africa.

De la inceputul anului pana in luna august 2017, extractul de Stevia a fost utilizat in 27% dintre noile produse lansate la nivel global, care folosesc indulcitori de intensitate ridicata. Utilizarea de indulcitori de origine naturala este in crestere, scrie Food & Drink International (http://fdiforum.net), citand un studiu al Companiei de cercetare de piata, Mintel, comandat de furnizorul PureCircle.

Numarul de produse alimentare si bauturi care contin Stevia a crescut cu 13% in al doilea trimestru al anului 2017 fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Studiul a constatat ca marii jucatori din industria de alimente si bauturi sunt responsabili de aceasta crestere, printre care, companiile Coca-Cola, Danone, Nestlé si Unilever, care folosesc in produsele lor extractul de frunza de Stevia.

In al doilea trimestru al acestui an, numarul produselor lansate de companiile din industria de alimente si bauturi care folosesc Stevia ca indulcitor s-a dublat fata de aceeasi perioada a anului 2012.

Luate separat, datele din al doilea trimestru arata ca, la nivel global, procentul alimentelor cu continut de extract de Stevia a crescut cu 57% intre 2012 si 2017.

Procentul de bauturi cu continut de extract de Stevia a crescut cu o rata chiar mai mare, de + 161% din 2012 pana in acest an.

Datele pe diferitele categorii de bauturi si alimente arata ca in al doilea trimestru al acestui an, bauturile racoritoare carbogazoase au reprezentat 9% din lansarile globale de produse care contin Stevia.

In categoria bauturilor racoritoare carbogazoase, procentul de produse cu continut de Stevia lansate la nivel global a crescut cu 27% in al doilea trimestru al anului 2017, fata de aceeasi perioada a anului 2016.

Lansarile de sucuri necarbonatate care folosesc extractul de Stevia ca indulcitor au reprezentat, de asemenea, 9%, o crestere de + 27% in al doilea trimestru al anului 2017 fata de aceeasi perioada a anului 2016.

In ceea ce priveste lansarea de produse noi cu extract de Stevia in T2 2017, cele mai importante cinci categorii au fost: snacksurile, bauturile racoritoare carbogazoase, produsele lactate si sucurile necarbonatate.

Printre categoriile care au inregistrat cele mai mari rate de crestere se numara dulciurile si guma de mestecat cu o crestere de + 125% si energizantele pentru sportivi si alte bauturi energizante, cu o crestere de + 102%.

Doar 9% dintre produse utilizau Stevia in 2010 dintre toate produsele lansate la nivel global cu indulcitori, restul foloseau edulcoranti intensivi – sucraloza, aspartamul, acesulfamul de potasiu.

Pana acum, acesulfamaul de potasiu (cunoscut si ca Acesulfam-K), sucraloza si aspartamul dominau lansarile de noi produse care foloseau indulcitori, altii decat zaharul. In 2017 insa, mai mult decat aspartamul, extractul de Stevia a fost utilizat pe scara larga in noile lansari de produse la nivel global.

Sunt peste 100 de specii de Stevia, insa doar una iese in evidenta datorita proprietatilor sale ca indulcitor, si anume: Stevia rebaudiana. Aceasta contine compusul rebaudiosia A. Practic, cel mai dulce si aromat compus al frunzei de Stevia. Mai mult, acest compus nu lasa un iz amarui in perceptia consumatorului. Marii producatori au decis ca atat steviosida, cat si rebaudiosida A sa intre in variantele de indulcitori artificiali pe baza de Stevia.