Ekol International Logistic îşi propune să devină o prezenţă importantă pe piaţa locală a serviciilor logistice de depozitare, a serviciilor cu valoare adăugată și de distribuţie națională (P)

Ekol International Logistic, sucursală a grupului Ekol Turcia, un promotor global în materie de inovaţie și tehnologie, are planuri de dezvoltare ambiţioase pe termen scurt şi mediu pentru a deveni o prezenţă importantă pe piaţa locală a serviciilor logistice. În 2021, în centrul strategiei realizate de echipa actuală de management a Ekol International Logistic, coordonată din martie 2021 de Cătălin Gherghiţă, în calitate de Country Manager, se află creşterea vizibilităţii acestor linii de business în rândul clienţilor din mai multe industrii, precum retail, FMCG, automotive, textile, electrocasnice sau e-commerce.

“Un prim pas în această direcţie a fost înfiinţarea unui departament de vânzări care să ne permită să avem cu adevărat o abordare locală a pieţei. În ultimii trei ani, în calitate de CFO, am sesizat că aceste servicii nu au beneficiat de comunicarea şi vizibilitatea în piaţă aşa cum ne-am fi dorit, unul din motive fiind inexistenţa unei echipe de vânzări care să aducă informația către clienţi. Analizele noastre au arătat că nu aveam un flux de comenzi bine definit în zona serviciilor logistice, de transport sau de distribuţie pentru că aproape totul venea pe filiera colegilor din Turcia. Am reuşit în 2021 să aduc acest subiect în atenţia bordului companiei EKOL Turcia şi să-i conving să investim mai multe resurse pentru a creşte ponderea serviciilor de depozitare şi a celor cu valoare adăugată, credinţa mea fiind aceea că putem pune la dispoziţia potenţialilor clienţi din România experienţa în domeniu de peste 30 de ani a companiei. Vrem să ducem ideea de dezvoltare la un nou nivel. Lucrăm, aşadar, la consolidarea poziției noastre pe piață ca furnizor integrat de logistică dar şi la extinderea reţelei de distribuţie”, a explicat Cătălin Gherghiţă, Country Manager la Ekol International Logistic.

Ekol International Logistic are astăzi un departament de vânzări format din trei oameni în Bucureşti şi unul în Timişoara, iar lucrurile nu se vor opri aici după ce vor veni şi primele rezultate ale acestei strategii de creştere.

Deschisă în 2011 prin achiziţionarea companiei Omega, Ekol International Logistic a fost cea de-a doua filială înființată de compania mamă în Europa, după cea din Germania. Cinci ani mai târziu, în conformitate cu strategia de a construi o rețea puternică pe întreg teritoriul României și de a deveni o prezență importantă pe piața serviciilor logistice și a transporturilor, Ekol International Logistic și-a deschis un punct de lucru la Timișoara, în decembrie 2016.

Astăzi, Ekol pune la dispoziţia clienţilor o suprafaţă de depozitare de 12.000 mp, respectiv două depozite de 6.000 m² fiecare, clasa A, situate strategic aproape de București, pe autostrada A1 la km 23. Cel mai recent dintre ele a fost deschis în 2017. Depozitul are 9 docuri de încărcare, două rampe de acces, o capacitate de depozitare de 10.000 euro-paleți, o înălțime de 12 metri și beneficiază de un sistem de securitate puternic, care folosește CCTV şi un software la standarde intermaţionale, Quadro (pentru transportul rutier) şi Rainbow WMS (pentru depozitare), dezvoltat în întregime de echipa de cercetare și dezvoltare a grupului Ekol. Depozitul a fost proiectat pentru a îndeplini cerințe de securitate ridicate necesare pentru a obține certificarea TAPA.

„Suntem pregătiţi să venim în întâmpinarea nevoilor diverse ale clienţilor din FMCG & Non Food, retail, e-commerce, automotive, textile sau alte industrii cu o paletă variată de servicii personalizate: servicii vamale, depozitare, picking si aprovizionare magazine, cross docking sau distribuție națională în 24-48 de ore. La acestea se adaugă și o serie de servicii cu valoare adăugată, începând cu etichetarea, reambalarea, crearea de pachete promoționale pentru nevoi ocazionale și încheind cu servicii din sfera managementului retururilor. Ekol International Logistic oferă, de asemenea, servicii de transport rutier, aerian și maritim”, detaliază Cosmin Secrețianu, Managerul de Logistică al companiei.

Cele mai importante atuuri ale companiei sunt flexibilitatea faţă de cerinţele clienţilor, atenţia acordată comunicării cu partenerii de business, dar şi standarele de tehnologie înalte, ce îi permit companiei Ekol să se integreze la toate sistemele de lucru ale partenerilor de afaceri. Acest din urmă aspect este asigurat de o echipă proprie de R&D care dezvoltă in house o gamă largă de soluţii software.

“Pe plan local, avem o echipă de Customer Service formată din 5 oameni, iar aceasta ne permite să tratăm toţi clienţii cu aceeaşi dedicare. Fiecare client are o persoană dedicată care se ocupă să răspundă în timp util solicitărilor primite, pentru că noi credem că micile detalii fac diferența. Indiferent de efortul depus în plus, de timp și de bani, niciodată nu am spus nu clienților, chiar dacă au fost servicii care nu erau agreate contractual. Ne-am concentrat întotdeauna pe rezolvarea problemelor. Abordarea noastră va fi întotdeauna una de tipul: haideţi să găsim o soluție! În momentul în care clientul ştie că se poate baza pe serviciile noastre de logistică atunci el se va putea concentra pe dezvoltarea businessului lui”, mai spune Cătălin Gherghiţă, Country Manager, Ekol International Logistic.

În spiritul celor de mai sus, Ekol oferă clienţilor şi o platformă web dedicată, ce le oferă vizibilitate în timp real asupra stocurilor. Aceasta se numeşte Quadronet şi oferă informaţii în timp real despre stocurile din depozite 24 din 24, 7 zile din 7. Ekol își propune o creștere a cifrei de afaceri cu 50% în următorii trei ani, iar strategia de creștere se bazează foarte mult pe dezvoltarea serviciilor amintite. Compania a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de peste 11 milioane de euro.

“Avem o strategie de creştere ambiţioasă şi un plan de lucru pentru atingerea rezultatelor. Suntem în primul rând în căutarea unor parteneriate pe termen lung pentru că în logistică este destul de greu fără predictibilitate. Nu excludem colaborări punctuale, dar ţintim în special clienții care au operațiuni standardizate. În logistică, dacă nu ai operațiuni standardizate, atunci costurile cresc exponențial. Comerţul online are de asemenea un potenţial foarte interesant, mai ales că putem să integrăm platformele B2B, dar şi platformele de comenzi online B2C cu sistemele noastre de lucru. Vrem să dezvoltăm și mai mult operaţiunile cu valoare adăugată pentru a deveni şi mai profitabili. Experienţa Ekol la nivel global în domeniul logisticii este un argument important în faţa noilor clienţi”, a concluzionat Cătălin Gherghiţă.

În 2021, Ekol Turcia a fost aleasă, din numeroase companii de top, pentru a reprezenta Turcia în proiectul special Bloomberg International – The 50 Global Leaders – o serie de documentare cu manageri internaționali, antreprenori și lideri proeminenți din întreaga lume, responsabili de schimbarea mediului de afaceri. Această recunoaştere vine pe fondul faptului că grupul Ekol acordă o atenţie deosebită cercetării, având un departament specializat. Canalizând cira 2% din veniturile sale către cercetare și dezvoltare, grupul Ekol a devenit una dintre cele mai importante companii de logistică din Europa.

Sucursalele din cele 13 ţări în care este prezentă îmbrăţişează acest model de afaceri, oferind clienților soluții integrate, interconectate și inovatoare.

www.ekol.com/en/countries/romania/warehousing/

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here