Ekol International Logistic dezvoltă la un nou nivel linia sa de business reprezentată de serviciile de transport internaţional şi distribuţia internă de mărfuri

Echipa de management a filialei din România a Ekol International Logistic, continuă dezvoltarea paletei de servicii dedicate clienţilor din diverse industrii. Dacă într-un articol anterior am arătat obiectivele pe termen scurt şi mediu cu privire la serviciile logistice (depozitare şi alte servicii cu valoare adăugată), vă invităm să descoperiţi, în cele ce urmează, cum îşi doreşte Ekol România să dezvolte la un nou nivel o altă linie de business importantă, cea a transporturilor internaţionale şi a distribuţiei interne de mărfuri. Cătălin Gherghiţă, Country Manager şi Alexandru Şerbănescu, Transport & Distribution Manager şi-au fixat obiective ambiţioase pentru creşterea şi consolidarea poziției pe piață a companiei Ekol ca furnizor de servicii de transport internaţional şi intern.

Alexandru Şerbănescu, Transport & Distribution Manager, a fost cooptat în echipa Ekol International Logistic la începutul acestui an.

“Odată cu venirea lui ne propunem să întărim linia noastră de business dedicată, adică tot ce înseamnă transport internaţional atât în regim FTL (camion complet) cât LTL (transport în regim grupaj), dar şi să securizăm partea de distribuţie internă de mărfuri. Piaţa de transport internaţional cunoaşte provocări majore de la începutul acestui an, iar după declanşarea conflictului din Ucraina a devenit o piaţă şi mai volatilă. Costurile au crescut mult, este tot mai provocator de menţinut rutele contractuale, subcontractorii se confruntă cu o criză a resursei umane – şoferi de tir – dar şi cu dificultăţi financiare, aşadar, există o serie de turbulenţe pe care trebuie să le analizăm cu atenţie şi de care trebuie să ţinem cont în proiecţiile noastre. Am identificat, în acelaşi timp, şi o serie de oportunităţi majore de creştere a acestui segment de business. Vedem un potenţial important de creştere, peste 30% în 2022 a acestei divizii”, a subliniat Cătălin Gherghiţă, Country Manager.

Un prim obiectiv al planului de dezvoltare a fost acela de a pune la punct un pachet atractiv şi complet de servicii pe care compania Ekol International Logistic îl oferă clienților.

“Pe partea de distribuţie internă, a fost nevoie să standardizăm ce exista, pentru că până acum am lucrat foarte mult în regim spot. Am definit şi implementat o ofertă generală cu servicii, timpi de tranzit bine stabiliţi şi garantaţi, cu preţuri pe zone, distanţe, greutăţi ş.a. în aşa fel încât un client să înţeleagă foarte uşor oferta şi să livreze un răspuns în 30 de minute. Un viitor client se va uita pe planul tarifar şi va înţelege clar şi transparent preţul. Apoi, odată preluată o comandă, ne îndreptăm către transportatorii noştri pentru a găsi soluţia prin care să livrăm acel serviciu”, spune la rândul său Alexandru Şerbănescu, Transport & Distribution Manager la Ekol International Logistic.

Pentru dezvoltarea serviciilor de transport intern şi internaţional, compania şi-a propus atât consolidarea relaţiei cu subcontractorii constanţi cât şi atragerea de noi parteneri.

“Subcontractorii actuali pot să acopere o parte din gama de servicii ofertată de noi, însă numărul de camioane deţinute de aceştia nu acoperă in totalitate nevoia de capacitate a Ekol România. De aceea, ne concentrăm eforturile în această perioadă pe atragerea de noi colaboratori din rândul companiilor mici şi medii, care să ne ajute să livrăm promisiunile față de clienti. În piaţă, cea mai importantă solicitare a clienţilor se referă la timpul de tranzit. Ne dorim ca până la sfărşitul anului să creştem numărul de colaboratori cu cel puţin 50%, fapt care ne va permite să fim mult mai flexibili în oferirea de soluţii căte clienţi, la preţuri mai competitive”, detaliază Alexandru Şerbănescu.

Clienţii target pentru serviciile de transport intern și internațional sunt companiile medii şi mici din diverse industrii, printre care şi FMCG. O altă categorie de clienţi este reprezentată de beneficiarii liniilor de grupaj pe relaţia Turcia şi Germania. Mărfurile din Turcia, de exemplu, se descarcă în depozitele Ekol România, iar de acolo sunt livrate în ţară. În privinţa mărfurilor provenite din Germania, echipa din România lucrează la identificarea şi implementarea unor soluţii de optimizare a operaţiunilor. Mai exact, se poartă discuţii cu echipele operaţionale ale Ekol din Germania pentru a eficientiza anumite aspecte.

“Este nevoie aici să lucrăm standardizat, să avem plecări prestabilite după un calendar săptămânal, să setăm şi să agreăm tarife de colectare şi distribuţie domestică. Odată ce vom implementa nişte modele şi proceduri de lucru şi avem acest serviciu foarte bine pus la punct pentru liniile de grupaj Turcia şi Germania, vom începe să-l dezvoltăm şi pe alte pieţe precum Benelux, Franţa, Italia şi Spania. În concluzie, obiectivul nostru pentru 2022 este să dezvoltăm serviciul de grupaj în aşa fel încăt să creştem ponderea lui în total servicii de transport internaţional. Dacă totul decurge conform planurilor, ne-am propus ca până la finalul anului să deschidem minimum două linii noi în pieţe diferite, în afara celor două existente. Vrem să ajungem undeva la 30-40% din total volume, pentru că, în contextul actual economic şi politic, partea de full track este foarte volatilă şi nu mai produce beneficii pe măsura investiţiilor umane care diferă în funcţie de volum şi de complexitatea proiectului. Asta nu înseamnă că nu mai este important pentru noi. Din contră, ne concentrăm pe securizarea clienţilor contractuali de full track, iar dezvoltarea paletei de subcontractori ne va ajuta în atingerea acestui obiectiv”, mai spune Alexandru Şerbănescu.

Revenind la piaţa internă, reprezentantul Ekol Internaţional Logistic consideră că există o conexiune şi o sinergie între transporturi şi serviciile logistice, cu impact în dinamica ambelor linii de business. Mai exact, atragerea de noi clienţi către serviciile de transport va genera o nevoie de depozitare, respectiv de servicii logistice. Distribuţia internă merge mână în mână cu partea de logistică şi cu liniile de grupaj, asta pentru că marea majoritate a clienţilor care contractează servicii logistice solicită şi distribuţia internă a mărfurilor. Pentru a câştiga şi a fideliza astfel de clienţi este nevoie de predictibilitate, un aspect important de asemenea pentru actuala echipă de management a Ekol International Logistic. Astăzi, Ekol pune la dispoziţia clienţilor o suprafaţă de depozitare de 12.000 mp, respectiv două depozite de 6.000 m² fiecare, clasa A, situate strategic aproape de București, pe autostrada A1 la km 23. Cel mai recent dintre ele a fost deschis în 2017. Depozitul are 9 docuri de încărcare, două rampe de acces şi o capacitate de depozitare de 10.000 euro-paleți.

Concluzionând, cuvintele de ordine pentru 2022 sunt: standardizare, optimizare, oferirea unui pachet diversificat de servicii, creşterea numărului de clienţi în vederea consolidării poziției pe piață a companiei Ekol ca furnizor important de servicii de transport internaţional şi intern.
Cele mai importante atuuri ale companiei sunt flexibilitatea faţă de cerinţele clienţilor, atenţia acordată comunicării cu partenerii de business, dar şi standarde de tehnologie înalte.

Ekol International Logistic este sucursala grupului Ekol Turcia, un promotor global în materie de inovaţie și tehnologie. Deschisă în 2011 prin achiziţionarea companiei Omega, Ekol International Logistic România a fost cea de-a doua filială înființată de compania mamă în Europa, după cea din Germania.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.