„De la fermă la consumator”: 65 de companii și asociații semnează codul de conduită al UE pentru practici comerciale și de marketing responsabile

Comisia Europeană a lansat oficial codul de conduită al UE pentru practici comerciale și de marketing responsabile în sectorul alimentar. Codul este unul dintre rezultatele strategiei „De la fermă la consumator” a Comisiei şi este conceput să sporească disponibilitatea și accesibilitatea unor opțiuni alimentare sănătoase și durabile, care să contribuie la reducerea amprentei noastre globale asupra mediului.

Codul a fost elaborat în colaborare cu asociații și companii din UE, cu participarea și contribuția ONG-urilor, a sindicatelor și a asociațiilor profesionale, precum și a serviciilor Comisiei Europene. Printre companiile din sectorul alimentar care semnează codul și se angajează să își accelereze contribuția la o tranziție sustenabilă se numără companii, precum: Danone, Coca-Cola, AB Inbev, Unilever, Ahold Delhaize, Coop, Carrefour, Metro AG, Tesco, Mondelez, Nestlé etc.

Codul cuprinde două niveluri de angajamente:


Asociațiile din UE: un set de șapte obiective, fiecare cu țintele și acțiunile sale orientative.

Aceste obiective se referă la acțiuni care promovează trecerea la modele de consum sănătoase și durabile. Scopul este acela de a îmbunătăți impactul operațiunilor de prelucrare a alimentelor, al activităților de comerț cu amănuntul și al serviciilor de alimentație asupra sustenabilității și de a îmbunătăți sustenabilitatea lanțurilor valorice alimentare, în raport cu producătorii și alți actori din cadrul sectorului. Asociațiile trebuie să prezinte rapoarte anuale cu privire la progresele înregistrate.

Companiile: un cadru destinat pionierilor din domeniu pentru angajamente ambițioase cu rezultate măsurabile. Acoperă o gamă largă de domenii, de la bunăstarea animalelor la reducerea conținutului de zahăr și a emisiilor de gaze cu efect de seră în întreaga lor gamă de produse. Companiile vor raporta progresele înregistrate prezentând în fiecare an un rezumat al raportului lor privind sustenabilitatea.

În ziua lansării codului, 65 de semnatari (26 de producători de alimente, 14 comercianți cu amănuntul din cadrul sectorului, o întreprindere din sectorul serviciilor de alimentație și 24 de asociații) devin primele întreprinderi și asociații deschizătoare de drumuri în acest domeniu.

Asociațiile și companiile din sectorul alimentar al UE sunt invitate să adere în număr mai mare la codul de conduită. Abordarea bazată pe dialogul multilateral poate servi drept model pentru o transformare globală.

Comisia intenționează să prezinte codul în cadrul Summitului ONU privind sistemele alimentare, care va avea loc în cursul acestui an.

„Abordarea acestor provocări de mediu, de sănătate și sociale în cadrul sistemului nostru alimentar necesită o cooperare de-a lungul întregului lanț alimentar și mă simt încurajat de ambiția demonstrată de părțile interesate care au aderat deja la codul de conduită al UE.” a declarat Vicepreședintele executiv Timmermans.

„Industria alimentară europeană este deja cunoscută pentru calitatea și siguranța produselor sale. În prezent, ea trebuie să devină și referința prin excelență în materie de sustenabilitate.” a declarat Stella Kyriakides, comisarul pentru sănătate și siguranță alimentară.

„Codul de conduită al UE pentru practici comerciale și de marketing responsabile în sectorul alimentar reprezintă un important pas înainte realizat de ecosistemul agroalimentar. Fiecare angajament voluntar contează pentru realizarea tranziției sustenabile a sistemelor noastre alimentare, sporind în același timp reziliența acestora.” a afirmat Thierry Breton, comisarul pentru piața internă.

„Sunt încântat că, prin intermediul acestui cod, industria alimentară face un pas decisiv către un viitor durabil pentru întreprinderile sale și pentru planeta noastră.”, a declarat Virginijus Sinkevičius, comisarul pentru mediu, oceane și pescuit.

La 26 ianuarie 2021, Comisia a organizat o dezbatere între o gamă largă de părți interesate din sectorul alimentar în vederea elaborării unui cod de conduită al UE pentru practici comerciale și de marketing responsabile, considerat una dintre primele inițiative care trebuie puse în aplicare în cadrul strategiei „De la fermă la consumator”.

Strategia „De la fermă la consumator” definește o viziune strategică pe termen lung pentru a transforma modul în care producem, distribuim și consumăm alimente. Codul acoperă toate aspectele majore ale sustenabilității sistemelor alimentare și reflectă obiectivele și ambițiile strategiei „De la fermă la consumator” și ale Pactului verde european.

Așa cum prevede strategia „De la fermă la consumator”, Comisia va monitoriza angajamentele și va lua în considerare măsuri legislative în cazul în care progresele sunt insuficiente.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here