Crama Vinarte lansează aplicația mobilă de AR – Realitate Augmentată

Domaine Vinarte lansează aplicația mobilă Vinarte

Domaine Vinarte lansează aplicația mobilă Vinarte, făcând astfel și primul pas către Realitatea Augmentată în industria atât de conservatoare a vinurilor. Aplicația Vinarte este gratuită și poate fi descărcată din App Store și Google Play. În timp, prin actualizări permanente ale aplicației, consumatorul va fi în legătură permanentă cu noile animații, promoții și evenimente propuse de producător.

Deja 90% dintre etichetele vinurilor Vinarte conțin elemente de Realitate Augmentată, ce aduc consumatorilor, prin scanarea cu telefonul mobil, o experiență imersivă și multisenzorială în universul cramelor Stârmina (Mehedinți) și Castel Bolovanul (Sâmburești, Olt).

Totodată, digitalizarea brandului Vinarte aduce avantaje și pentru partenerii de business. Cercetările de specialitate au arătat că prezența elementelor AR crește valoarea percepută a produselor și capacitatea de reacție la brand.

Campaniile de comunicare devin dinamice și chiar “palpabile”. Tehnologia permite prezentări aproape „reale” și instrumente de măsură eficiente, ceea ce broșurile și rapoartele clasice nu pot oferi.

“Reorientarea către canale noi de vânzare sau adaptarea produselor din portofoliu pentru noi canale este un proces destul de greu și nu se poate petrece de pe o zi pe alta, mai ales în cazul unui produs cu puternice atribute senzoriale, care are nevoie de sesiuni de degustări și evenimente. Cu toate acestea, în jumătate de an, echipa Vinarte a reușit să stabilească noi parteneriate cu magazinele online, să-și constriască propriul shop online, chiar dacă logistica pentru implementare a fost o imensă provocare. În plus, ne-am concentrat pe elemente de comunicare noi, moderne, din zona de Augmented Reality, încercând să substituim într-un limbaj modern, atributele subtile ale vinurilor noastre. Dacă vreți, este ca și cum mutăm petrecerile din offline în online, adaptându-ne la noua realitate” a declarat Rodica Căpățână, Director general Vinarte.

Pentru anul 2021, Vinarte își propune să acorde o atenție sporită canalelor de comunicare digitală, încercând să transmită consumatorilor într-un mod virtual, prin intermediul AR, caracteristici ale vinurilor, modalități de asociere culinară, sugestii de servire, precum și povești ale personajului principal care guvernează Crama Vinarte, emblematica Capră (nu este Pan, zeul grec, este o capră-țap găsită pe un coif tracic) – simbol al libertății, rusticului și al petrecerilor în natură.

Înființată încă din 1998, Vinarte în România este reprezentată de Crama Castel Bolovanu din Sâmburești, județul Olt – o podgorie de 60 ha și Crama Stârmina, de lângă Turnu Severin în județul Mehedinți – o podgorie de 190 ha.