Rețeaua de retail Coralia Market, companie cu acţionariat 100% românesc, a deschis săptămâna trecută, un nou magazin. Cu o suprafaţă de vânzare de 300 de mp, noul supermarket este amplasat chiar în centrul vechi din Sighişoara. Cu această nouă deschidere, rețeaua Coralia Market ajunge la un număr de nouă magazine, patru dintre ele având o suprafaţă mai mică de 300 mp.
„În acest moment, din informațiile mele, Coralia Com este cel mai mare angajator cu capital 100% românesc din zonă. Avem circa 200 de salariați, dintre care 120 lucrează pentru magazine, iar restul pentru afacerea noastră din domeniul distribuției Coralia Com din Sighişoara, judeţul Mureş”, a precizat pentru Modern Buyer, Dan Perțe acționar al companiei.
Cum rezistă Coralia Market în fața marilor retaileri internațioali? „Printr-o diferențiere mai clară. Promovăm mai mult produsele și producătorii locali mici și medii pentru că observăm că oamenii apreciază lactatele locale, mezelurile, produsele de panificație ș.a. Așadar, aducem la raft o ofertă locală și regională mai generoasă. Apoi, cred că prin servicii mai bune. Coralia Market este un soi de vecinul de lângă casă pentru mulți consumatori care ne trec pragul pentru că nu vă gândiți că vine cineva de la 3-4 km distanță, clienții fideli sunt cei din proximitatea magazinelor. Încurajăm vânzătoarele noastre să fie amabile, să fie calde, să își cunoască bine clienții și asta este important pentru comunitățile în care funcționăm. Nu în ultimul rând, cred că, încet, încet, și furnizorii au început să ne susțină mai mult și să ne ofere condiții comerciale mai bune, mai apropiate de ceea ce se întâmplă în retailul modern. Ne-am apropiat de furnizori, am început să dezvoltăm volume tot mai interesante și atunci am devenit mai relevanți pentru aceștia”, este de părere antreprenorul Dan Perțe.
Coralia Com din Sighişoara, judeţul Mureş, deținută de antreprenorii Dan Perțe și Ovidiu Moldovan, a realizat, în 2024, o cifră de afaceri de aproximativ 16,5 milioane de euro, în creştere cu circa 13% faţă de anul anterior. Cifra inglobează atât vânzările rețelei de magazine Coralia Market cât și business-ul de distribuţie, compania fiind distribuitor pentru câteva branduri foarte puternice din segmentul băuturilor, apelor minerale, dulciurilor ș.a. Ponderea celor două business-uri în CA este de circa 50/50.
Coralia Market a dezvoltat și o platformă de vânzări online, iar rezultatele sunt relativ satisfăcătoare. „Nu putem spune că avem mari performanțe în online, dar am continuat cu acest serviciu pentru că ne-am făcut o clientelă fidelă. Sunt oameni vârstnici care se bazează pe noi, ne sună copiii lor din afara țării, plasează și achită comenzile pentru părinții lor, așa că am continuat să livrăm din respect pentru acești clienți„, a mai subliniat interlocutorul nostru.
Pentru 2025, compania prognozează o creștere de 10% a cifrei de afaceri. „Anul 2025 se anunță a fi plin de incertitudini. În tot acest context de instabilitate economică și politică, sperăm să ne atingem obiectivele de creștere. Am încheiat primul trimestru cu rezultate în linie cu așteptările, vom vedea ce ne așteaptă. Cea mai mare provocare rămâne creșterea costurilor la energie și a altor costuri operaționale în general. Ne bucurăm să vedem însă că retailerii români sunt tot mai apreciați de consumatorii finali și sperăm ca acest trend să continue”, a încheiat Dan Perțe.
În 2025, Coralia sărbătorește 29 de ani de activitate.