Carrefour introduce tehnologia blockchain pentru trasabilitatea ouălor provenite de la Avicola Rojiște

Carrefour aplică pentru prima dată tehnologia blockchain ouălor provenite de la Ferma Avicola Rojiște, din Județul Dolj, producător-partener din Filiera Calității Carrefour (FCC). În timp, obiectivul companiei este de a integra tehnologia blockchain în cât mai multe produse obținute prin Filiera Calității Carrefour. Tehnologia blockchain permite fiecărui actor din lanțul de aprovizionare (fermier, ambalator, distribuitor) să furnizeze informațiile de care este responsabil pentru fiecare lot de produs prezent pe rafturile retailerului.

Concret, consumatorul poate scana codul QR de pe ambalajul de ouă pentru a ajunge pe un site dedicat, introduce numărul lotului inscripționat pe ambalaj și află informații despre: numele fermei sau al fermierului, localitate, informații despre păsări, modul de hrănire, metoda de creștere, data ambalării ouălor și alte date care completează trasabilitatea produsului. Astfel, fie că sunt la cumpărate în magazin sau primite acasă, prin livrare, clienții pot descoperi povestea #dincoloderaft a produselor și a fermierului.

“Tehnologia blockchain, folosită pentru prima dată în România de către Carrefour pentru a înregistra trasabilitatea tuturor criteriilor de calitate și siguranță alimentară pe care produsele Filiera Calității trebuie să le respecte, ne permite acum să audităm în timp real aplicarea acestor criterii, indiferent de lotul produsului și să gestionăm rapid orice retragere de pe piață a unui produs neconform. […] Datele sunt înregistrate și stocate de la prima zi de viață a puilor de găină până la ultima zi în care găinile sunt producătoare, adică în medie 76 de săptămâni pentru fiecare lot de găini ouătoare.”, a declarat Gabriela Rădulescu, Director Calitate, Carrefour România.

Această inovație răspunde unei nevoi tot mai mare de transparență a consumatorilor, față de produsele pe care le achiziționează și calitatea acestora și creează o conexiune cu producătorii din spate.
Filiera Calității Carrefour (FCC) reprezintă un program prin care compania realizează parteneriate de lungă durată direct cu producătorii locali și internaționali pentru a oferi consumatorilor produse de calitate, la prețuri accesibile. FCC face parte din strategia Act For Food, prin care Carrefour acționează la nivel global în favoarea calității alimentelor, pentru a oferi consumatorilor produse sănătoase, gustoase, variate, accesibile tuturor, create cu respect pentru planetă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here