Carrefour anunță colectarea a 370.000 de PET-uri și a 160.000 litri de ulei uzat, prin programul Punem Preț pe Plastic

Carrefour România prezintă rezultatele programului de economie circulară Punem Preț pe Plastic și anunță extinderea acestuia în 2021. Astfel, în perioada iulie 2019 – noiembrie 2020, peste 370.000 de PET-uri au fost colectate prin campania Plata cu PET în 14 hipermarketuri din țară, oferind la schimb 92 de tone de fructe și legume românești, de la producători locali.

Campania a fost realizată cu sprijinul Primăriilor din Municipiul Buzău în 2019 și cu sprijinul Primăriei Muncipiului Iași în 2020, care s-au alăturat inițiativei printr-un parteneriat strategic mai larg, la nivel local.

Partenerii neguvernamentali alături de care a fost implementată campania Plata cu PET sunt: Greenpoint Management – partener principal în 2020 și Green Resources Management S.A., S.C. RER SUD S.A, parteneri în 2019.

În perioada noiembrie 2019 – noiembrie 2020 peste 160.000 de litri de ulei alimentar uzat au fost colectați de la clienți în hipermarketurile Carrefour și prin Bringo, oferind la schimb peste 55.000 litri de ulei proaspăt.

”Am lansat în 2019 Punem Preț pe Plastic pentru că era timpul să trecem, alături de clienții noștri, la un consum inteligent și responsabil de resurse. Un an mai târziu, ne bucurăm că am putut ajunge, prin rețeaua și serviciile Carrefour, la membrii comunităților din care facem parte, care pun, în fiecare zi, preț pe plastic și pe resurse, protejând astfel natura, dar sprijinind și producătorii locali.” a declarat Anca Damour, Membru în Comitetul Executiv al Carrefour România.

În 2021, Carrefour România va extinde programul Punem Preț Pe Plastic și va rămâne alături de partenerii și clienții săi prin acțiuni concrete care vizează colectarea selectivă și introducerea plasticului și a resurselor în circuitul economic, combaterea risipei alimentare, transformarea deșeurilor în compost sau încurajarea consumului de materiale biodegradabile care nu afectează natura.

Totodată, conform directivelor europene, Carrefour va face demersuri în vederea retragerii plasticului de unică folosință din toate magazinele și nu în ultimul rând va încuraja protejarea resurselor naturale printr-un consum responsabil.