Agentia de branding de produs si packaging design Ampro estimeaza o crestere de 25% pentru anul 2015 fata de anul precedent.
„Clienti noi, pitchuri multe, premii noi, crestere de doua cifre, a fost un an plin! Nu pot sa nu ma bucur de cresterea fata de anul precedent, insa din pacate anul precedent nu a fost unul grozav. E bine ca se vad semne bune in piata, dar nu suntem inca unde trebuie ca si volum, ca si nivel de intelegere a importantei branding-ului si ca intelegere a termenului de specializare. Vorba unui prieten: Binele invinge, intrebarea mea este: cand?”, a declarat Irinel Ionescu, Creative Partner Ampro.
La nivel de clienti, Ampro a participat in 2015 la 10 pitch-uri si a castigat 7 clienti noi, dintre care doi din afara tarii (Franta si Germania) ajungand in prezent la un portofoliu format in proportie de 40% din clienti internationali, fata de 30% in anii trecuti. Planul pe termen mediu si lung este consolidarea portofoliului de clienti romani si atragerea clientilor din afara Romaniei. In prezent, Ampro lucreaza pentru 8 brand-uri apartinand unor companii din afara Romaniei, precum Emeka, Teo, Puffies, All Nature.
De asemenea, o tendinta remarcata in piata de profil si care s-a reflectat si in structura proiectelor de packaging design a fost schimbarea proportiei marca proprie versus brand de producator. Astfel, daca in 2013 in jur de 40% din venituri erau asigurate de branding pentru marci de producator, iar 60% de marci proprii de retail, in 2015 procentul a crescut considerabil la peste 80% proiecte de branding de produs pentru marci locale sau internationale versus sub 20% marci proprii.
Tot in 2015 s-a consolidat si zona de branding corporate, care a adus anul acesta aproximativ 15% din veniturile totale ale agentiei.
La capitolul premii, in 2015 Ampro a mai adus acasa 5 distinctii internationale, ajungand astfel la un numar de 38 de premii internationale.