Brexit-ul incepe sa faca „victime”: Tesco scoate de pe rafturi branduri ale Unilever, dupa ce gigantul anglo-olandez a anuntat majorarea preturilor

Retailerul britanic Tesco a scos de pe rafturile magazinelor sale mai multe branduri apartinand companiei Unilever, printre care Marmite, Pot Noodles, PG Tips, in urma unor neintelegeri cu gigantul anglo-olandez privind preturile, scrie Planet Retail.

Unilever a anuntat recent ca a majorat preturile la unele dintre produsele sale in Marea Britanie, ca urmare a impactului Brexit-ului pe pietele financiare.

„Nu este prima data cand Tesco exercita presiuni asupra furnizorilor sa scada preturile. Cu toate acestea, de data aceasta „initiatorul” a fost Unilever, care a decis sa majoreze preturile pentru produsele sale. Brexit-ul a fost factorul declansator, si este probabil ca si alte companii, care se raporteaza la euro, sa ii urmeze exemplul, cum ar fi Nestle sau Ferrero”, a comentat Pinar Hosafci, Senior Packaged Food Analyst, Euromonitor International.

Pinar a adaugat ca aceasta mutare „ar putea fi mai daunatoare pentru Tesco decat pentru Unilever, deoarece gigantul american detine un numar mare de branduri care sunt fie lideri, fie locul al doilea in categoriile lor. Conform ultimelor date Euromonitor, Unilever detine o pondere de 37% in categoria inghetata, 21% in categoria sosuri si are in protofoliu unul dintre cele mai apreciate branduri, Marmite, ce detine o cota impresionanta de 85% in categoria sa. Categoric, este o companie pe care Tesco nu isi poate permite sa o ignore”.

„In mod clar amploarea negocierii este mult mai mare decat de obicei. Evenimentele de mare amploare in urma brexit-ului sunt rare, insa un astfel de incident ar putea trece neobservat daca nu ar fi vorba de doi giganti din industria bunurilor de larg consum. Daca extrapolam, poate fi vorba despre toti retailerii si furnizorii din Marea Britanie”, a comentat la randul sau Bruno Monteyne, Senior Analyst la Sanford C. Bernstein & Co.

Articolul precedentCroamore, noua marca proprie Lidl dedicata produselor croate va ajunge in peste 30 de tari
Articolul următorRetailerul Decathlon deschide primul sau magazin din Bacau
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.