Auchan: „În octombrie 2019 aveam la raft 100% mere cu origine din România”

14% din totalul valorii producției agricole din UE este reprezentat de producția de legume și fructe, a anunțat Elena Dinu, Responsabil Filiere, al rețelei Auchan. Fructele și legumele sunt produse-cheie ale agriculturii europene, valoarea anuală a producției a fost de 57 miliarde de euro în 2018, din care 60% au reprezentat legumele și 40% fructele. Deși la nivel de UE există scheme de calitate pentru legume și fructe, acestea lipsesc în România.

Tendințele în sectorul de legume și fructe merg spre aprovizionarea sustenabilă, utilizarea sustenabilă a resurselor de apă, reducerea plasticului pentru ambalare, spre local și sezonalitate, produse sănătoase și etichetă curată, produse ready to eat și parteneriate durabile cu furnizorii.

„Piața din România nu este ruptă de cea europeană și cea globală”, a menționat reprezentantul Auchan, în cadrul evenimentului Ro-Fruits & Vegetables Show, organizat de Modern Buyer. „Concentrarea atenției este pe calitate. Standardul de calitate cel mai utilizat și cerut în retail a devenit și în România, Global GAP.”

În acest context general se regăsește și proiectul Filiere Auchan de care se ocupă chiar Elena Dinu. Termenul de filiere desemnează parteneriatele, respectiv acele contracte de achiziții responsabile în urma cărora se aprovizionează magazinele rețelei pentru a oferi clienților produse bune, sănătoase și locale. Criteriile urmărite de proiectul filierelor Auchan sunt satisfacția consumatorilor, respectul față de mediul înconjurător, social și economic.

Pentru furnizorii de legume și fructe, Auchan are criterii clare de calitate, cu respect față de mediu. De exemplu, este nevoie ca partenerii Auchan să respecte legislația alimentară națională și europeană în vigoare, legislația națională de mediu, la care se adaugă, standardele voluntare: GAP, Zero Reziduuri (de pesticide), respectarea schemelor de certificare europeană, ambalaje sustenabile.

Compania a dezvoltat instrumente de verificare a calității, respectiv: auditul de calitate și de mediu, controale pentru evitarea derivelor de producție, sisteme de gestionare a produselor neconforme și planuri de trasabilitate – toate acestea dezvoltate împreună cu producătorii.

Criteriile sociale adoptate de Auchan impun respectarea legislației muncii și protecției sociale (naționale și europene), legea Sapin II și codul etic Auchan care îi privește și pe parteneri și subcontractori (se referă în principal la lupta anticorupție). Verificarea acestor criterii se face prin audit social, controale pentru evitarea derivelor de producție și prin sisteme de gestionare a situațiilor neconforme.

Cu Auchan se lucrează în 5 pași simpli: întâlnire inițială, vizită în teren, caiet de sarcini, semnarea contractului și livrarea produselor.

Lucian Cătănuș, Achizitor Legume Fructe în cadrul companiei Auchan, a menționat câteva articole pentru care s-a lucrat cu furnizori români, printre care castraveții Fabio sau merele Florina.

Producătorii care doresc să devină furnizori Auchan sunt invitați să acceseze plaforma online a retailerului: https://romania.auchan.ro/vreau-sa-devin-furnizor-auchan/

“Ne dorim parteneri serioși, responsabili și durabili pentru colaborări pe termen lung, care conferă posibilitatea realizării de noi investiții și optimizarea capacității de producție și a livrărilor. Garantăm siguranța plății pentru mărfurile livrate și creșterea notorietății produselor.” a declarat achizitorul Auchan.

În anul 2019, Auchan a dezvoltat parteneriate cu 126 de producători români de legume și fructe, iar cifra de afaceri dezvoltată împreună cu aceștia a crescut în primele zece luni ale anului cu 17,6%.

“Spre exemplificare, în categoria fructelor, în luna octombrie 2019 aveam la raft 100% mere cu origine din România, iar la legume, în sezon (în perioada iunie-octombrie 2019) aveam 85% roșii cu origine din România.”

Lucian Cătănuș a menționat beneficiile rezultate din filierele Auchan, respectiv produse sănătoase, sigure, garantate, de încredere, de calitate sporită, la prețuri accesibile, se poate realiza o informare acurată și asigurarea trasabilității. Se pot încheia parteneriate stabilie și durabile cu furnizorii, se pot îmbunătăți procesele interne, se pot crește nivelul de productivitate și de calitate a produselor. Un alt beneficiu este transparența rezultată în relația cu furnizorul, parteneriate stabile și durabile încheiate cu aceștia, pentru o competitivitate crescută pe piață.

Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri, 3 supermarketuri, o rețea de 24 magazine de proximitate MyAuchan (dintre care 15 în stații Petrom), și serviciul online Click and Collect. Cu peste 280.000 m2 suprafaţa netă de vânzare, rețeaua are peste 9.000 de angajaţi, o cifră de afaceri (cu taxe) de peste 1,2 miliarde de Euro.