Ahold Delhaize anunță că a ajuns la un acord privind achiziționarea companiei Profi Rom Food de la MidEuropa, la o valoare a întreprinderii de 1,3 miliarde de euro pre-IFRS16 (1,8 miliarde de euro post-IFRS 16).
Vânzarea Profi către Ahold Delhaize reprezintă cea mai mare tranzacție pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală care implică un fond de private equity. De asemenea, tranzacția scrie istorie la nivel regional, fiind cea mai mare de până acum pe segmentul alimentar din Europa Centrală și de Est.
Tranzacţia este supusă aprobării de către autorităţile competente în materia regulilor de concurenţă și se estimează a fi finalizată în cursul anului 2024.
Prin reunirea celor două branduri, Mega Image și Profi, grupul își va extinde prezența la nivel național, contribuind la deservirea complementară atât a comunităților din zonele urbane, cât și a celor din zonele rurale.
Jesper Lauridsen, COO Europa Centrală și de Est, Ahold Delhaize: „România este o piață atractivă, cu o dezvoltare susținută prin investiții solide. Ne bucurăm că vom continua să contribuim la dezvoltarea pieței locale de retail alimentar, acum și alături de Profi, care devine parte din familia noastră de branduri Ahold Delhaize. Magazinele din rețeaua Profi vor extinde și completa rețeaua deja existentă de magazine Mega Image. Avem o experiență substanțială în dezvoltarea celor mai bune practici, precum și în integrarea în cultura locală și suntem încrezători că prin această achiziție vom reuși să aducem și mai multă valoare pentru comunitățile pe care le deservim în România.”
Mircea Moga, CEO Mega Image: “Primim cu entuziasm Profi alături de noi, în familia Ahold Delhaize. Este un moment de referință pentru industria de retail din România, unic prin mărime și la nivelul grupului nostru. Suntem două branduri puternice, complementare și, împreună, vom reuși să facem o diferență semnificativă prin ceea ce oferim zi de zi clienților noștri: produse locale, proaspete și sănătoase de la o rețea extinsă de producători locali, o gamă de sortimente și mai bună de mărci proprii, naționale și internaționale, oferte care răspund cel mai bine nevoilor clienților. Vom aduce împreună angajați talentați și loiali care împărtășesc valori comune și vom continua să ne derulăm activitatea cu responsabilitate față de clienți, comunități, furnizori și colegii din echipe.”
“Acesta este un moment extraordinar pentru Profi, care a devenit unul dintre retailerii cu cea mai rapidă creștere din România. Suntem acum unul dintre liderii segmentului de supermarketuri și magazine de proximitate și acest lucru nu se putea face fără efortul conjugat al celor peste 28.000 de angajați, fără inspirația echipei de management și fără sprijinul constant al partenerilor noștri. Datorita sprijinului MidEuropa, prin expertiza neprețuită în domeniu, dar și prin întelegerea profundă a pieţei în care activăm, am construit o afacere centrată pe nevoile clienților, angajaților și comunităţii noastre” a declarat Gaëtan Pacton, CEO Profi.
Cu peste 1.650 de magazine proprii și Partener prezente în peste 800 localități urbane și rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din România. PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO și PROFI LOCO, cele patru formate de magazin ale rețelei, desfac o gamă de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,3 milioane de clienți care își fac zilnic cumpărăturile în aceste magazine.
“Pentru Profi, această tranzacție semnifică trecerea într-o nouă etapă de dezvoltare, în care ne vom putea folosi expertiza și structura logistică, valorizând rețeaua extinsă de clienți și loialitatea acestora față de brandul nostru. Îi asigurăm pe angajații și partenerii noștri că experiența și sprijinul lor vor fi în continuare esențiale pentru buna funcționare a afacerii. Suntem pregătiți pentru o nouă etapă de creștere și pornim cu optimism la acest nou drum. Avem în plan să ne dezvoltăm capacitățile digitale dar și să ne diversificăm permanent oferta de bunuri și servicii de calitate, în beneficiul consumatorilor români” a adăugat Gaëtan.
Ahold Delhaize este unul dintre cei mai mari jucători din retail la nivel global în segmentul de supermarketuri și comerț online. Mărcile locale din portofoliu deservesc 60 de milioane de clienți în fiecare săptămână, atât în magazine, cât și online, în Statele Unite, Europa și Indonezia. Împreună, aceste mărci au peste 414.000 de angajați în 7.659 de magazine alimentare și de specialitate și includ cel mai mare retailer online din Benelux și cei mai importanți comercianți online din Benelux și Statele Unite.
Ahold Delhaize este listată la bursele Euronext Amsterdam și Bruxelles (ticker: AD), iar certificatele sale de depozit americane sunt tranzacționate pe piața over-the-counter din SUA și cotate pe piața internațională OTCQX (ticker: ADRNY).
Fondat în 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 969 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Oradea, Timișoara, Bacău, Sibiu şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image și Shop&Go.