39,13 % dintre pateurile de post conțin cel puțin 10 E-uri

Infocons a realizat un studiu pe etichetele produselor de tip pate vegetal de pe piața din România. În total au fost analizate 23 de produse, de la următorii distribuitori/producători: SC Scandia Food SRL (Bucegi), Glina SA (Mandy), Orkla Foods România (Ardealul), Carrefour România SA, Auchan România SA, Metro Cash&Carry România SRL (Aro), SC Mega Image SRL (365). Rezultatele acestui studiu au fost, după cum urmează:
Din punct de vedere al aditivilor alimentari:

-produsele au prezentat între 3 și 12 aditivi;

-95,65% dintre produsele studiate au avut în componență caragenanul (E407);

-91,30% dintre produsele studiate au avut în componență monoglutamatul de sodiu (E621);

– 69,56% dintre produsele studiate au avut în componență ascorbat de sodiu (E301).

-39,13% dintre produsele studiate au în componență 10 sau mai mulți aditivi alimentari.

Toate produsele studiate au avut informațiile nutriționale înscrise pe etichetă (cu excepția fibrelor). Aceste informații relevă următoarele: 91.30% dintre produse au mai puțin de 5 grame de proteine/100g. Cantitatea de proteine se situează între 2-7g pentru produsele studiate. Valorile energetice sunt situate între 167 kcal și 286 kcal/100g.

Produsele cele mai bogate în glucide sunt și cele mai sărace în fibre. De asemenea, unele produse prezintă și cantități de zaharuri de până la 1,60g. Cantitatea de glucide se situează între 3,3-8g. Cantitatea de grăsimi variază între 13,6g și 28,9g. Cantitatea de acizi grași saturați este cuprinsă între 0g și 3,7g. Numai două produse nu prezintă acizi grași în componența lor (Auchan pastă vegetală 200g, Auchan pastă vegetală cu ciuperci 200g).
95,65% dintre produse au avut cel puțin 1g de sare în compoziție. Cantitatea de sare din produsele studiate s-a situat între 0,51 și 1,89 g.


InfoCons (www.infocons.ro) – Asociația Națională de Protecție a Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Articolul precedentMarius Iurian, Managing Partner, Transart: Ne pregătim să fim din ce în ce mai prezenți pe piața externă
Articolul următorValoarea medie a unui bon la restaurant este între 30 și 50 de lei
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro