31% dintre romani folosesc aplicatiile retailerilor ca ajutor la cumparaturi

0
229

4 din 10 respondenti au folosit mai des fata de anul trecut motoarele de cautare ca ajutor la cumparaturi, iar 31% au utilizat aplicatii ale retailerilor. Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru 46% dintre romani, arata rezultatele studiul GfK FutureBuy 2017.

56% dintre romani, fata de 45% alti cetateni la nivel global, spun ca apreciaza cand site-urile web le fac recomandari pe baza intereselor lor, aratate in vizitele anterioare.

Peste jumatate dintre consumatorii romani sunt de acord cu afirmatia ca retailerii, advertiserii si brandurile ne influenteaza mai putin ca oricand decizia de cumparare.

Studiul a fost derulat in Romania in iulie 2017, pe un esantion de 1.000 de respondenti utilizatori de Internet din mediul urban, cu varsta de minim 18 ani.

Studiul GfK FutureBuy 2017 realizat in 35 de tari a analizat modul in care digitalul a schimbat atitudinile și comportamentele oamenilor fata de cumparaturi, de retaileri si de producatori. Cautarea de produse și servicii, de informatii suplimentare despre ele si compararea preturilor sunt comportamentele de cumparare pe internet cu cel mai rapid ritm de creștere in ultimul an in Romania.

Compararea preturilor din diferite magazine este o practica tot mai frecventa pentru 45% dintre cei chestionati, Romania situandu-se peste nivelul global la acest capitol, fapt care arata atentia sporita pentru gasirea celui mai bun raport calitate-pret pentru produsele cautate.

Peste jumatate dintre utilizatorii de internet din mediul urban folosesc Internetul mai des decat acum un an pentru a gasi produsele pe care și le doresc sau pentru a afla detalii despre acestea. Este important pentru ei sa gaseasca usor detalii despre caracteristicile produselor, demonstratii despre cum functioneaza, retete sau acces usor la recenzii. Acest lucru este deosebit de important pentru anumite categorii, cum ar fi produsele electro-IT, imbracamintea, produsele financiare sau jucariile, pentru care canalele online sunt mai importante atunci cand fac cumparaturi.

Comparatia mai ușoara a produselor și a preturilor, la un click distanta, pune presiune asupra preturilor. Pentru a caștiga loialitatea clientilor, retailerii trebuie sa se gandeasca in permanenta la modalitati de a crește valoarea pe care o aduc, imbunatatind experienta la cumparaturi. Cu așteptari tot mai ridicate privind ușurinta și rapiditatea cumparaturilor, oriunde și oricand, sunt tot mai importante formulele care imbina foarte bine canalele online și offline.

Studiul GfK FutureBuy ofera o radiografie completa a așteptarilor cumparatorilor romani și a modului in care marcile pot construi relatii puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumparare in mediul online și offline.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here