155 de companii de distributie ruleaza afaceri de 2,8 miliarde de euro

Modern Buyer prezinta, pentru al treilea an consecutiv, cea mai ampla analiza a pietei de distributie produse FMCG in Retail si Horeca, cu scopul de a avea o imagine cat mai corecta a unei piete dinamice si competitive. Potrivit analizei noastre, in care am inclus un numar de 155 de companii de distributie din intreaga tara, cifra de afaceri cumulata realizata de catre acestea in anul 2015 a ajuns la aproape 3 miliarde de euro, in crestere cu aproximativ 13% fata de cifra de afaceri inregistrata in anul anterior.

Numai 9% din totalul companiilor au inregistrat in 2015 afaceri de peste 200 milioane de lei

Conform calculelor noastre, cea mai mare pondere din totalul distribuitorilor inclusi in aceasta analiza, respectiv 30%, o detin companiile cu o cifra de afaceri cuprinsa intre 25-50 de milioane de lei, urmata de companiile a caror cifra de afaceri se situeaza intre 50-100 milioane de lei. Distribuitorii cu business-uri cuprinse intre 100 si 200 de milioane de lei detin un procent de 11% din total. Numai 9% din totalul companiilor au inregistrat in 2015 afaceri de peste 200 milioane de lei.

segmentare-dupa-cifra-de-afaceriDin punct de vedere al ariei de acoperire, un procent de 13% din companiile de distributie au o acoperire nationala (prin forte proprii sau prin subdistribuitori), restul reusind sa acopere 1 sau mai multe judete ale tarii. O segmentare a companiilor pe regiuni, arata ca regiunea Munteniei este acoperita de 21% din companiile prezentate in ghid, Transilvania de o pondere de 19%, urmata in ordine de Moldova (16%), Oltenia (12%), Banat-Crisana (8%), Maramures (6%) si Dobrogea (5%)

Afacerile cumulate a celor 155 de distribuitori, in crestere cu 13%. Marja de profit ramane mica

In ciuda contractiei comertului traditional care a continuat si anul trecut, dar si a stagnarii pietei de horeca, afacerile cumulate ale celor 155 companii de distributie la nivel national au crescut cu un procent de circa 13% in 2015 fata de 2014. Anul trecut, cele 155 de companii de distributie au reusit sa atinga, impreuna, pragul de circa 12,9 miliarde de lei, ceea ce inseamna 2,87 miliarde de euro.

segmentare-pe-regiuniDin estimarile noastre, afacerile celor 155 de distribuitori prezentati in aceasta analiza revendica circa 85% din total piata de distributie. Totusi, in industria de distributie, profitabilitatea ramane inca la un prag relativ scazut, marja medie de profitabilitate fiind de 2,35%. Cei 155 de distribuitori in TT si Horeca au realizat, impreuna, un profit net de 304,9 milioane de lei.

Continuand analiza indicatorilor financiari, merita de punctat si faptul ca 2015 a fost, categoric, unul de revenire pentru industria de distributie. Practic, analiza noastra ne arata ca 83.8% dintre cele 155 de companii au reusit sa fie pe crestere, in timp ce doar 16,7% dintre ele au inregistrat o scadere a cifrei de afaceri. Un procent de 7,7% dintre companiile analizate au inregistrat in 2015, o crestere a cifrei de afaceri cuprinsa intre 50 – 300%. De asemenea, o pondere de 20,6% dintre aceste companii au inregistrat o rata de crestere a cifrei de afaceri cuprinsa intre 20-50%. In fine, 55.4% dintre companiile analizate au reusit o crestere a cifrei de afaceri cuprinsa intre 0,1-20%.

variatia-cifrei-de-afaceriGhidul “Distribuitori in Retail si Horeca” 2016, disponibil pentru comanda

Cele 155 de companii de distributie sunt incluse in cea de-a III-a editie a Ghidului “Distribuitori in Retail si Horeca”, ghid ce cuprinde atat o analiza a pietei de distributie – cu un top al celor mai mari 20 de companii de distributie precum si top 5 distribuitori pe fiecare regiune geografica in parte, cat si un profil detaliat al fiecarei companii, cu date actualizate, pentru fiecare in parte, cu noutatile la nivel de portofoliu, evolutia principalilor indicatori financiari, aria de distributie, eventualele investitii in facilitati logistice, date de contact s.a. Cei interesati pot lansa o comanda pentru Ghidul “Distribuitori in Retail si Horeca” 2016 trimitand un e-mail la maria.hurduc@modernbuyer.ro sau carmen.ionescu@modernbuyer.ro

Articolul precedentAl 200-lea magazin Lidl se va deschide sub un nou concept, cu o suprafata extinsa si tehnologii moderne pentru economisirea de energie
Articolul următorMega Image ajunge la 490 de magazine
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.