150.000 de vizitatori sunt așteptați la Barcelona, unde astăzi a început Alimentaria 2018

Alimentaria Barcelona, unul dintre cele mai mari târguri internaționale destinate industriei de alimente și băuturi, se va desfășura la Barcelona în perioada 16-19 aprilie 2018. Cea mai mare ediție din ultimii ani va oferi industriei alimentare o platformă importantă pentru întâlnirile de afaceri, cu un nivel ridicat de inovare, făcând din gastronomie factorul său de diferențiere.

Cu un spațiu de expunere de peste 100.000 de metri pătrați, această ediție a Alimentaria, organizată în comun cu Hostelco, Expoziția Internațională de Echipamente pentru Restaurante, Hoteluri și Catering, oferă atât segmentului de retail, cât și sectorului HoReCa cea mai cuprinzătoare ofertă de până acum.

Aproximativ 4.500 de firme vor expune la Alimentaria 2018, Barcelona, dintre care 27% provin din afara Spaniei. Italia va fi prima cea mare țară europeană ca număr de expozanți, cu un număr de 114 companii participante, urmată de Portugalia (50), Germania (35) și Franța (28).

Principala piață-cheie pentru industria agroalimentară spaniolă este Uniunea Europeană care, conform cifrelor FIAB, este destinatarul a 70% din exporturile din Spania. Franța este principala piață externă pentru produsele spaniole, cu achiziții în valoare de 4,3 miliarde EUR în 2016, urmată de Italia (3,4 miliarde EUR), Portugalia (3,1 miliarde EUR), Marea Britanie (1,8 miliarde EUR) și Germania (1,6 miliarde EUR).

Uleiul de măsline, carnea de porc, vinul, conservele de pește și produsele de cofetărie sunt principalele produse spaniole exportate în țările UE. Dintre cei 150.000 de vizitatori profesioniști care sunt așteptați la Alimentaria, 21.500 vor veni numai din Europa.
Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu expune produse românești înregistrate cu Indicație Geografică Protejată în pavilionul 1, nivelul 0, standul 440.

Promovarea inovării și a calității gastronomice rămân două repere importante ale târgului. În consecință, activitățile expoziționale sunt orientate spre identificarea principalelor tendințe și îmbunătățirea conexiunilor dintre industria alimentară, industria gastronomică și cea turistică.

Peste 100 de activități gastronomie, ateliere și spectacole de gătit vor avea loc în timpul expoziției, unde este așteptat să participe un grup de bucătari deținători de stele Michelin, în timp ce experți internaționali de top ai vinului vor participa la evenimentul Vinorum Think.

Zona Alimentaria Hub va oferi informații și cunoștințe despre cele mai noi tendințe, dar va fi în același timp și un centru de afaceri, care va găzdui circa 12.500 de întâlniri între buyerii internaționali și expozanți.

Articolul precedentAproape 20 de tone de dovlecei contaminați au fost distruse prin incinerare
Articolul următorIdei ‘disruptive’ care scot din anonimat raionul sau magazinul tău
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com