Zilele gastronomiei franceze la Bucuresti

0
101

Cea de-a patra editie a Fete de la Gastronomie / Sarbatoarea gastronomiei, o serie de evenimente care celebreaza gastronomia franceza, va avea loc in perioada 22-24 septembrie, invitatul special al acestei editii fiind chef Fabrice Giraud, detinatorul unei stele Michelin.

Tema editiei de anul acesta este ‘Au coeur du produit — In inima produsului’, care isi propune sa puna in evidenta importanta calitatii produselor folosite in universul gastronomiei, si mai ales diversitatea si bogatia produselor frantuzesti.

Evenimentul este organizat pentru al patrulea an consecutiv de catre Ambasada Frantei in Romania, Camera de Comert si Industrie Franceza in Romania, Institutul Francez din Romania si Business France alaturi de partenerii lor.

Fete de la Gastronomie / Sarbatoarea gastronomiei s-a raspandit si la nivel international, pentru a promova produsele frantuzesti atat in randul expertilor, cat si in randul publicului larg.

Evenimentul urmareste sa evidentieze oferta turistica gastronomica a Frantei, sa puna in valoare bogatia si calitatea ingredientelor gastronomiei franceze, sa incurajeze profesionisti din domeniul gastronomic valorizand calitatea muncii lor si sa ofere noi perspective atat pentru specialisti, cat si pentru amatori.

In 2010, ‘le repas gastronomique a la française’ a fost inscris in patrimoniul imaterial al umanitatii cu tot ce presupune acesta: produse locale, de buna calitate, selectie de preparate, din locuri diferite, ‘mariajul’ intre bucate si vinuri, arta de a aranja masa, conversatia. De atunci, in fiecare an, Franta celebreaza aceasta recunoastere printr-o sarbatoare a gastronomiei: timp de trei zile in toate restaurantele, bistrourile, barurile si pietele din Franta, oamenii degusta feluri de mancare pregatite de maestri bucatari cu cele mai alese produse. Sarbatoarea s-a raspandit si in afara Frantei, in acele locuri unde gastronomia franceza este apreciata, pentru a face placere ‘connaisseur’-ilor, sau acolo unde este mai putin cunoscuta, pentru a promova produsele frantuzesti si a sensibiliza publicul larg sa consume cu placere produse de buna calitate.