Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA Sales VP în cadrul VTEX, a prezentat rezultatele companiei braziliene pentru cel de-al doilea trimestru al anului, care s-a încheiat pe 30 iunie 2021*. Astfel, veniturile totale ale companiei au crescut până la 30,9 milioane de dolari în cel de-al doilea trimestru al anului 2021, de la 25,3 milioane de dolari în cel de-al doilea trimestru al anului 2020, reprezentând o creștere de 22,1% în dolari, respectiv 18,2% – excluzând efectele fluctuațiilor cursului de schimb.
Veniturile din abonamente au reprezentat 96,1% din veniturile totale și au crescut până la 29,7 milioane de dolari în cel de-al doilea trimestru al anului 2021, de la 23,9 milioane de dolari în cel de-al doilea trimestru al anului 2020, o creștere YOY de 23,9% în dolari și respectiv, 20%, excluzând efectele fluctuațiilor cursului de schimb.
Profitul brut din abonamente a fost de 20,2 milioane de dolari în cel de-al doilea trimestru al anului 2021, comparativ cu 15,9 milioane de dolari în primul trimestru al anului 2021.
GMV (Gross Merchandise Value) s-a ridicat la 2,4 miliarde de dolari în cel de-al doilea trimestru al anului 2021, reprezentând o creștere de 30,4% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Pierderile din operațiuni au fost de 10,4 milioane de dolari pe durata celui de-al doilea trimestru al lui 2021, comparativ cu venitul din operațiuni de 6,7 milioane de dolari în cel de-al doilea trimestru al anului 2020, în principal din cauza investițiilor progresive în vânzări, marketing și cercetare și dezvoltare, întrucât compania a continuat să investească pentru a profita de accelerarea dezvoltării comerțului electronic.
La data de 30 iunie 2021, numărul total de angajați ai VTEX a crescut la 1.486, reprezentând o creștere anuală de 88,1%.
Luând în considerare tendințele din piață și performanța VTEX în primele șase luni care s-au încheiat la 30 iunie 2021, reprezentanții companiei se așteaptă în continuare la o creștere solidă.
Astfel, compania previzionează venituri care să se situeze în intervalul de 31,0 milioane USD și 31,5 milioane USD pentru cel de-al treilea trimestru al 2021 și în intervalul 124 milioane USD și 126 milioane USD pentru anul fiscal care se va încheia la 31 decembrie 2021, luând în considerare ratele FX ale perioadei curente.
„Suntem onorați să prezentăm primele rezultate financiare semestriale în calitate de companie tranzacționată public. Performanța noastră solidă accentuează amploarea oportunității digitalizării pe piețele emergente, inclusiv în România, în pofida redeschiderii graduale a retailului fizic”, a declarat Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA Sales VP în cadrul VTEX.
În T2 2021, VTEX a dezvoltat și lansat îmbunătățiri ale capabilităților de comerț pentru a se diferenția în continuare. Astfel, VTEX Intelligent Search este interconectat de acum la VTEX OMS și legat de inventory intelligence pentru a regionaliza rezultatele căutării, crescând astfel ratele de conversie.
De asemenea, VTEX OMS a lansat o nouă funcționalitate care le permite clienților să își gestioneze capacitatea pentru livrări planificate, având ca obiectiv îmbunătățirea preciziei SLA-urilor promise cumpărătorilor și procentajul de SLA-uri îndeplinite la livrările planificate.
VTEX a lansat multiple funcționalități pentru a îmbunătăți diferențierea locală în anumite piețe strategice. În Brazilia, noi parametri de plată au fost adăugați integrărilor native, astfel încât clienții să respecte noile reglementări pentru marketplace. În Argentina a fost îmbunătățită precizia de geolocație la checkout pentru a spori conversia. În SUA au fost adăugate regulile locale fiscale pentru rapoartele OMS.
Compania se angajează să investeasccă în continuare în dezvoltarea businessului și să își consolideze poziția de lider în America Latină, în același timp cu explorarea unor noi oportunități în afara regiunilor deja acoperite.
Noul VTEX Admin, cu o nouă interfață unificată pentru utilizatori și cu un nou dashboard de vânzări, se lansează pentru toți clienții din SUA. Mai mult, VTEX continuă să își dezvolte produsul într-un mod care înlătură „fricțiunea” de utilizabilitate pentru utilizatorii enterprise și a îmbunătățit experiențele utilizatorilor pentru a gestiona inventarul, a crea promoții și pentru ca operatorii de marketplace să poată evalua și cataloga noi oferte din partea vânzătorilor.
VTEX este o platformă de comerț digital enterprise care le permite brandurilor și retailerilor să realizeze un time-to-market mai rapid, să ajungă la clienții din oricare canal și să descopere noi arii pentru dezvoltare.
Notă: Rezultatele VTEX au fost elaborate în conformitate cu International Accounting Standard 34, “Interim Financial Reporting”.