VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerț digital pentru brandurile B2C și B2B, propune adoptarea modelului de marketplace-uri B2B ca strategie de supraviețuire pentru companiile care doresc să se extindă și să aibă succes în piețele tot mai competitive ale momentului.
Beneficiile pe care le aduc aceste platforme complexe sunt evidente: loializarea clienților, venituri ridicate și o varietate mai mare de produse.
Potrivit Digital Commerce 360, vânzările generate de marketplace-urile B2B au crescut de la 24.6 miliarde USD în 2020 la 260 de miliarde USD în 2023. Mai mult de jumătate dintre cumpărătorii business au raportat că au permisiunea companiei în care activează să facă achiziții de pe cel mai mare marketplace B2B, Amazon Business.
„Infrastructura noastră de comerț digital asigură o creștere profitabilă pentru 2.600 de companii B2C și B2B din 43 de țări din întreaga lume”, a declarat Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer al VTEX.
Beneficiile modelului marketplace B2B
Creșterea veniturilor – lansarea unui marketplace creează oportunități multiple pentru creșterea veniturilor și ajută afacerile să acceseze o bază extinsă de cumpărători, dar și să exploreze mai multe surse de venit, cum ar fi comisioanele, ad-urile, abonamentele, programele de generare a lead-urilor și monetizarea datelor.
Loializarea clienților – prin transformarea într-un “one-stop shop” pentru clienți și oferirea unei game variate de produse relevante pentru industrie. Un marketplace B2B are puterea de a strânge date valoroase referitoare la preferințele clienților și performanțele unităților de stocare (SKU).
Extinderea gamei de produse – prin oferirea de noi produse fără a fi necesara extinderea suprafeței de depozitare sau dezvoltarea de noi lanțuri de aprovizionare. Un marketplace crește reziliența prin aprovizionarea de la mai mulți furnizori, asigurând satisfacerea permanentă a cererii clienților.
Adoptarea modelului marketplace
Înainte de lansarea unui marketplace, trebuie evaluat și cât de pregătită este afacerea pentru acest pas, după câteva criterii:
● Adaptabilitate și reziliență: businessul trebuie să accepte schimbarea și întreaga echipă să colaboreze pentru a gestiona transformarea. Deciziile strategice în privința structurii marketplace-ului, implicarea furnizorilor și logistică trebuie să fie gândite în cele mai mici detalii.
● Considerații privind modelul de afacere: va fi necesară și luarea unei decizii în privința vânzărilor și dacă acestea vor fi gestionate intern sau lăsate în sarcina seller-ilor. De asemenea, toate operațiunile de ecommerce trebuie să fie mature, cu integrări de inventar și comenzi, o rețea puternică de aprovizionare și alte opțiuni diverse caracteristice unui marketplace.
● Partnerul tehnologic: alegerea acestuia trebuie făcută în concordanță cu evoluția marketplace-ului și adaptarea lui la nevoile business-ului. Spre exemplu, Macromex, o companie românească de top specializată în produse alimentare congelate, și-a transformat operațiunile de ecommerce B2B cu ajutorul platformei VTEX.
Macromex a ales VTEX
Fondată în 1994, cu sediul în București, Macromex, unul dintre clienții VTEX, s-a confruntat cu o serie de provocări semnificative în timpul pandemiei de COVID-19, inclusiv lipsa forței de muncă care a afectat modelul său tradițional de vânzări.
Prin integrarea capacităților B2B ale VTEX, Macromex și-a automatizat procesele de preluare a comenzilor, reducând semnificativ erorile și eliberând personalul pentru a se concentra asupra sarcinilor cu valoare adăugată. Această integrare asigură beneficii pe termen lung și îmbunătățirea eficienței operaționale.
Debutul e-commerce B2B al companiei cu platforma bocado.ro pentru specialiștii HoReCa și platforma ulterioară mercadi.ro pentru proprietarii de magazine alimentare a dat rezultate impresionante. Macromex oferă acum asistență 24/7 vânzătorilor, gestionare simplificată a comenzilor, vizibilitate financiară sporită și prețuri personalizate prin intermediul funcțiilor avansate ale VTEX.
În calitate de partener AWS, VTEX utilizează tehnologii de ultimă oră pentru a oferi soluții eficiente și personalizabile, îmbunătățind infrastructura de comerț digital a Macromex. Acest parteneriat a permis Macromex să ofere clienților săi cele mai rapide și moderne soluții de aprovizionare, să reducă costurile operaționale și să își extindă baza de clienți, consolidându-și poziția de lider de piață în sectorul alimentelor congelate.
VTEX (NYSE: VTEX) este platforma de comerț digital completă care livrează o mai mare eficiență și o reducere a mentenanței pentru organizațiile care sunt în căutarea unei investiții în IT inteligentă și în modernizarea tehnologiei folosite.
VTEX oferă producătorilor, distribuitorilor și retailerilor o soluție amplă, cu o flexibilitate de neegalat, ce le permite să investească strict în ceea ce le oferă un avantaj competitiv și o creștere a profitabilității.
VTEX a câștigat încrederea a 2.600 de clienți B2C și B2B, inclusiv Carrefour, Colgate, Motorola, Sony, Stanley Black & Decker și Whirlpool, având 3.500 de magazine online active în 43 de țări (în anul fiscal încheiat la 31 decembrie, 2023).