Vinul Moldovei (Wine of Moldova) are in plan triplarea exporturilor pana in 2020

0
62

Potrivit datelor prezentate de Oficiul National al Viei si Vinului din Moldova, 330 milioane de Euro au fost investiti in ultimii 10 ani pentru dezvoltarea industriei de vinuri si a unui brand de tara in Republica Moldova. Tara vecina a reusit sa se pozitioneze pe piata internationala in segmentul de vinuri de calitate si sa exporte peste 67 milioane de sticle de vin anual. In primele luni ale anului 2017 exporturile au crescut cu 21% fata de 2015, atingand, ca valoare, aproximativ 85 de milioane de dolari.

250.000 de persoane sunt angajate in sectorul vitivinicol, cu preponderenta din zona rurala; 15 % din populatia activa este angajata direct in acest sector. 85% din productia de vin a Republicii Moldova este exportata, ceea ce reprezinta 12% din volumul total al exporturilor. Sectorul vitivinicol contribuie cu 3% la PIB-ul Republicii Moldova.

Moldova are peste 140.000 de hectare de vita de vie, avand cea mai mare densitate a viilor la nivel european si a sasea suprafata de vie, ca dimensiune. Produce peste 30 de varietati de struguri. Vinul este produs din 35 de soiuri tehnice, autenticitatea fiind asigurata de soiurile autohtone care reprezinta 10% din totalul vitei de vie plantate.

“Vinul Moldovei. O legenda vie” este brandul de tara creat pentru promovarea industriei vinului din Republica Moldova. Acesta a fost lansat in 2013 de catre Oficiul National al Viei si Vinului din Moldova, in cadrul unei intalniri oficiale cu Secretarul de Stat american, John Kerry. Brandul de tara a devenit nu doar un simbol al calitatii vinului moldovenesc, dar si o componenta importanta de dezvoltare pentru intreaga economie a Moldovei.

Eforturile conjugate ale producatorilor si autoritatilor au dus la recunoasterea zonelor de productie vinicola, ca Indicatii Geografice Protejate, au impus un standard de calitate si au generat o transformare de profunzime a modului in care se desfasoara activitatea pe intreg lantul: de la productie, la verificarea standardelor de calitate, imbuteliere, design de produs si, respectiv, abordarea extinsa a mai multor

“Avem cele mai mari galerii vinicole subterane (Cricova) si suntem inscrisi in cartea Recordurilor Guiness pentru cea mai mare colectie de vinuri din lume (Milestii Mici), avem o traditie de mii de ani in vinificatie, dar informatia era mai mult anecdotica si nu se reflecta in modul in care ne promovam industria de vinuri, pentru ca peste 60% din vinurile noastre ajungeau pe o singura piata, cea a Rusiei”- spune dl. Gheorghe Arpentin, Directorul Oficiului National al Viei si Vinului din Republica Moldova.

“Pentru a ne valorifica aceasta specializare a fost nevoie sa ne dam seama ca nu putem depinde de un singur client si ca trebuie sa ne diversificam abordarea. Astfel a fost creat brandul “Vinul Moldovei. O legenda vie” (Wine of Moldova. A legend alive), care a devenit marca si garantul respectarii standardelor celor mai inalte in privinta calitatii si originii vinurilor si un vector important de dezvoltare economica.”

Standul Vinului Moldovei de la recent incheiata editie a targului GoodWine 2017 de la Bucuresti a fost vizitat de 2000 de romani, profesionisti, lideri de opinie, specialisti si admiratori. Peste 160 de tipuri de vin, din soiuri europene si moldovenesti (Rara neagra, Feteasca alba, Feteasca neagra, Feteasca Regala si Viorica) din cele patru zone de productie vinicola, inregistrate ca Indicatii Geografice Protejate si recunoscute astazi la nivel European, au fost dispuse si degustate in cele trei zile de targ.

Vinul Moldovei. O legenda vie (Wine of Moldova) este un brand de promovare a industriei vinului din Moldova, o marca distinctiva pentru toate vinurile produse in Moldova, care trec de controlul de calitate. Sistemul de calitate se bazeaza pe modelul european privind Indicatiile Geografice Protejate care acopera patru zone: Valul lui Traian, Stefan Voda, Codru si Divin. Marca Wine of Moldova a fost lansata in anul 2013 de catre Oficiul National al Viei si Vinului si include cei mai importanti producatori locali, ale caror standarde sunt aliniate reglementarilor europene.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here