Cum alegem ce bem si ce mancam dupa eticheta

0
78

Aproape jumatate dintre consumatori, la nivel global, declara ca atunci cand citesc etichetele despre continutul produselor pe care le consuma iau in calcul sa fie fara zahar si fara ingrediente modificate genetic, arata un studiu GfK efectuat in randul utilizatorilor de internet. Romanii sunt si ei atenti la acest aspect, dar si la continutul redus de grasimi (55% pentru ambele). Urmatorii factori foarte importanti in cazul a jumatate dintre conationali sunt “ingredientele organice” sau “continutul redus de zahar”.

Global, produsele cu continut scazut de sodiu sau de sare ocupa locul trei in top, cu 45%. Urmatoarele in clasament, la egalitate (cu 44%) se gasesc produsele ecologice, cele cu cu continut scazut de grasimi sau fara grasimi si produsele cu adaos de vitamine sau minerale.

Romanii au acordat o importanta mai mare tuturor criteriilor analizate fata de media globala, cu patru dintre ele alese de peste jumatate dintre cei chestionati. La nivel global, nici o caracteristica nu a fost selectata de un procent atat de mare de consumatori, scorul maxim fiind de 48%. Acest lucru arata ca, cel putin la nivel declarativ, romanii sunt mai atenti la ce consuma decat majoritatea tarilor analizate, fiind preocupati de sanatatea lor si a familiilor lor.

Asa cum era de asteptat, persoanele din gospodariile cu venituri mari au acordat o importanta mai mare tuturor acestor caracteristici, comparativ cu gospodariile cu venituri mai mici.

In randul gospodariilor cu venituri ridicate, cele mai importante caracteristici legate de continut sunt fara organisme modificate genetic (55%), cu continut redus de zahar sau fara zahar (54%) si continut redus de sodiu sau de sare (52%).

In cazul celor cu venituri scazute, cei mai importanti factori se refera la organismele modificate genetic si la continutul de zahar, insa sunt mentionati de un procent semnificativ mai mic (44%, respectiv 43%). Al treilea factor cel mai important pentru acest grup are legatura cu produsele ecologice si cele imbogatite cu vitamine sau minerale (41%).

China se afla in fruntea listei pentru opt dintre cei noua factori de decizie analizati. Exceptia se refera la produsele de provenienta locala, unde Italia preia conducerea.
Romania se afla pe a doua pozitie pentru cinci dintre caracteristici: fara organisme modificate genetic, fara grasimi (in acest caz, clasandu-se la egalitate cu China), provenienta locala, continut de pre- sau probiotice si fara gluten. La alte trei aspecte detinem locul al treilea in top: produse organice, imbogatite cu vitamine sau minerale si fara sodiu sau sare.

Puteti descarca gratuit raportul GfK despre factorii care conteaza atunci cand decidem ce sa mancam si ce bem pentru a vedea datele demografice cheie pentru fiecare dintre cele 17 tari incluse in studiu.

GfK imbina aceste date personalizate cu date din domenii cum ar fi monitorizarea achizitiilor din punctele de vanzare online si offline, panelurile de consumatori si geo-marketing pentru a-si ajuta clientii sa isi inteleaga mai bine consumatorii, atat la nivel global, cat si in anumite tari.

GfK a intervievat 23.000 de consumatori online in 17 tari in vara anului 2017. Datele sunt ponderate pentru a reflecta componenta demografica a populatiei online in varsta de peste 15 ani din fiecare tara. Media globala este ponderata pe baza dimensiunii fiecarei tari, proportional cu celelalte tari analizate.

Tarile incluse sunt Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Franta, Germania, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Marea Britanie si SUA.
Studiul pentru Romania este realizat in 2015, pe un esantion de 1000 de utilizatori de Internet.