Venituri de 1,87 miliarde EUR, în creștere cu 9,3% față de 1,71 miliarde din 2017, pentru Lavazza (creștere organică de 6,6%)

Veniturile consolidate ale grupului Lavazza sunt în valoare de 1,87 miliarde EUR în 2018, în creștere cu 9,3% față de cele 1,71 miliarde înregistrate la finalul anului 2017. Această creștere se datorează atât integrării companiilor achiziționate în 2017 (Nims, Kicking Horse și ESP), cât și bunei performanțe a produselor din segmentele organice, în special pe piețele din Italia, Franța, America de Nord, Europa de Est și Marea Britanie.

În Italia, care reprezintă 36% din veniturile totale, grupul Lavazza și-a menținut poziția de lider pe toate canalele datorită extinderii gamei de produse din segmentul de unică folosință, care continuă să fie cel mai dinamic din retail, dar și datorită operațiunilor comerciale din segmentul Out of Home.

Profitul EBITDA al grupului Lavazza se situează la 197,3 milioane EUR, în creștere cu 6,2% față de 185,8 milioane în anul anterior, cu o marjă EBITDA de 10,6%.
Valoarea EBITDA ajustat este 206,5 milioane EUR, în creștere cu 9% față de cele 189,5% milioane înregistrate în 2017, înainte de costurile punctuale ale achizițiilor.

Profitul operațional (EBIT) de 110,7 milioane EUR este cu 2% mai mare față devaloarea de 108,5 milioane EUR înregistrată în 2017, cu o marjă EBIT de 5,9%.
Profitul net raportat de 87,9 milioane EUR este cu 12,9% mai mare în comparație cu 77,9 milioane EUR în 2017.

Poziția financiară netă este de 15 milioane EUR față de 503 milioane EUR în 2017, din cauza achizițiilor făcute în 2018 și a generării semnificative de numerar.

„2018 a fost un an de creștere, datorată majorării profitului operațional, consolidării brandului și extinderii masive, atât în Italia, cât și pe piețe externe, în special în Franța, America de Nord, Europa de Est și Marea Britanie”, a spus Antonio Baravalle, CEO-ul grupului Lavazza.

„Am continuat să investim în produse inovatoare și, mulțumită preluării companiei australiene Blue Pod și a diviziei de băuturi a Mars Inc. în sectorul automatelor de băuturi, ne-am consolidat operațiunile în toate segmentele pieței de cafea. Pe plan intern, am adoptat de sisteme avansate de management al riscului și am adus schimbări la nivelul echipei de conducere prin numirea lui Enrico Cavatorta, un manager cu multă experiență în zona de afaceri internaționale, pe poziția de Chief Financial and Corporate Officer. Ambiția noastră este să ne continuăm extinderea în 2019, atât prin prisma integrării companiilor achiziționate, cât și prin creșterea organică a grupului.”

În 2018, grupul Lavazza și-a continuat strategia de dezvoltare internațională, menită să sporească independența și competitivitatea sa la nivel global, precum și misiunea de a fi o companie de cafea premium.

Pe parcursul anului, grupul a finalizat integrarea companiilor Nims, Kicking Horse Coffee și ESP. În linie cu strategia sa de dezvoltare globală, Lavazza a achiziționat alte 2 companii din sectorul de distribuție automată. Astfel, în iulie 2018, Grupul a achiziționat integral Blue Pod Coffee Co., o companie australiană specializată în distribuția de sisteme espresso Lavazza (capsule și aparate) pentru sectorul OCS („Office Coffee Service”).

În decembrie 2018, grupul a finalizat și achiziția diviziei de cafea din cadrul companiei Mars Inc. (acum Lavazza Professional) din America de Nord, Germania, Marea Britanie, Franța, Canada și Japonia, precum și a unităților de producție asociate din Marea Britanie și SUA.

Lavazza Professional include aparatele Flavia și automatele de băuturi KLIX, 2 companii cu un număr mare de automate și un portofoliu extins de cafea și alte băuturi pe piețele respective, vândute fie sub nume brevetate (ex. Alterra) sau sub branduri licențiate. Cele două companii achiziționate au generat vânzări de aproximativ 350 milioane de dolari în 2017 și au aproximativ 900 de angajați.

Aceste achiziții i-au permis companiei Lavazza să își consolideze operațiunile directe în toate segmentele pieței de cafea, în special în segmentul out of home, apropiindu-se astfel și mai tare de consumatorul final.

În 2018 a avut loc și inaugurarea Nuvola, noul sediu Lavazza din Torino, rezultatul unei investiții de peste 120 milioane EUR. Proiectul arhitectului Cino Zucchi a dat o nouă față cartierului Aurora din Torino și reprezintă un ecosistem creat să inspire oamenii dându-le posibilitatea să se bucure, împreună, de o multitudine de experiențe culturale, sociale și de gust. Nuvola Lavazza este, în același timp, recunoscută ca fiind una dintre cele mai sustenabile clădiri din lume, prin certificarea Platinum LEED.

Înfiinţată în 1895 la Torino, compania Lavazza este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Considerat unul dintre cei mai importanți prăjitori de cafea din lume, Grupul operează în prezent în peste 90 de ţări printr-o reţea vastă de subsidiare proprii şi distribuitori, având 64% dintre venituri generate de către piețe externe Italiei și aproximativ 4.000 de angajaţi. Printre companiile care fac parte din Grupul Lavazza se numără Carte Noire din Franța și ESP (achiziționate în 2016 și respectiv în 2017), Merrild din Danemarca (2015), Kicking Horse Coffee din America de Nord (2017), Nims din Italia (2017) și Blue Pod Coffee Co din Australia (2018). La finalul anului 2018, ulterior unei achiziții, Lavazza Professional Business Unit a fost creată și include segmentul OCS (Office Coffee Sector) și sistemele de automate de băuturi Flavia și Klix.